Pulmade eelarve aastal 2013 ja edasi (vol II) - peokohad, muusika ja tehnika - Ansamblid, Finantsidest, Muusika, Peokohad

Sisestas Virgo Jaani,

Tervitus-

Kui eelmises kirjutises eelarve kohta, sai kirjutatud lahti ainult eelarve read, siis siin kirjutaks eelarve ridadele ka minimaalse või siis maksimaalse summa juurde.

Räägime siis peokohast, muusikast ja helist/valgusest peokohta.

Võtan arvesse seda, mida ütleb mulle meie turuuuring ja seda, mida ütleb mulle minu kogemus.

Põhjendan pea igat eelarverida ja kui arvan, et minu arvates on ikka see eelarve väljaminek 100% vajalik, siis kaitsen ka nagu lõvi :D

Kui tahate kohe alguses oma keskmise suure eelarve kokku lüüa, siis kasutage järgmisi per inimene eelarvenumbreid.

Pidu talus - 40-60 eurot per inimene
Pidu väiksemas mitte nii tuntud mõisas - 60-100 eurot per inimene
Pidu tuntud mõisas või lossis - 100 ja üle eurot per inimene.

Aga siis alguses:

Peokoht 0 - 9000 eurot

Ilma peokohata ei saa, kuskil peab ju olema. Isegi siis kui olete kodus oma hoovis, tulevad sinna mingid kulud juurde. Kindlasti ei ole see rent, aga elekter kohe kindlasti. Samuti ka telk, kui on suurem inimeste arv tulemas.

Telgi hinnad on ka erinevad, aga näiteks 200m2 telk Vihula Mõisa juurde koos transpordi ja põrandaga (seda viimast on teil ka vaja) - 1777 eurot

Osades peakohtades sõltub hind ka sellest, kas tellite toitlustamise nendelt või mujalt. Näiteks F-Hoone rent on otsesest seotud nende ühe tavapärase õhtu käibega, alla selle nad lihtsalt ei anna oma hoonet. Kui tellite neilt selle summa ulatuses toitlustamise, siis see ongi ka rendisumma.

Kui teil on tulemas vähem inimesi kui peokohas kohti, siis tavapäraselt, see teile hinnasoodustust või võitu ei anna. Peokoht ju teie peo ajal teisi rentnikke sisse ei saa võtta (mõned üksikud "hullud" on seda teinud, aga see on ikka väga harv juhus olnud).

Järjekordselt on see erinev kui teete oma pulma näiteks Tallinnas mõnes hotellis - siis on kohe kindlasti võimalik, et teil on peoajal teie juurde sattumas ka võõraid.

Muuseas, pole üldse harv, et noorpaar palub külalistel osa ööbimise kulust ise kanda. Seda tuleks kindlasti märkida ka kutsele, et see nii on.

Muusika (DJ ja/või bänd) 150 -2500 eurot

Kumba võtta ja kumba jätta ? Ehk siis reegel minujaoks on järgmine - kui on võimalik valida DJ ja mitmeliikmelise live-bändi vahel, siis kindlasti live-bänd. Kui on valik 1-2 liikmelise kooseisu ja DJ vahel, siis kindlasti DJ. 

Kindlasti on ka väga kehvasid DJ-sid, kui ütlen ausalt, et 1-2 liikmelised Eesti süldibändid enamasti on tunduvalt kehvema soundiga ka kõige kehvem DJ (kui tal ainult on hea tehnika).

Kui on DJ, siis enamasti on hinnaklass kuni 300 eurot, mis sõltub nüüd ka natuke sellest, kaua DJ tööd teeb ja kas ta tuleb tehnikaga. DJ puhul mängib rolli ka tema tuntus, nagu ka bändi puhul - tuntumad võtavad kindlasti rohkem raha, kui vähem tuntumad.

Kui on hea live bänd, siis arvestage kindlasti summadega alates 1000 eurost ja üle.

Kui 1-2 mehe bänd küsib honorari sinna kanti, siis peavad nad olema vähemalt Karl Madise või Raen Väikese masti mehed (Raen ei küsi niipalju, aga näitena on see hea). Tavapäraselt võiks nende honorar jääda 300-600 vahele. Kes julgeb rohkem küsida, kes vähem.

Minu arvate ei ole hea maitse ja mõte võta bändi, kes lubab, et nad on nii pulmaisa, bänd, DJ, videomees ning fotograaf ühes. Liiga suur tegevuste jagamine ja minu arvates see ei toimi. Aga see on noorpaari otsustada, kuidas nad soovivad.

Heli ja valgustehnika 0-2000 eurot

Kui ansambel võtab kaasa oma tehnika, siis on siin eelarve real 0. Aga ka siin on paar aga - nimelt ei saa ansambel alati jätta tehnikat peale oma esinemist kohale, vaid nad peavad selle kaasa võtma.

Samuti on väiksematel ning odavamatel tegijatel tehnika selline, mis on ebakvaliteetne ning kus puldis ei jagu ruumi muule, kui ainult muusikute enda vajadustele. Sellest viimasest saan mina isegi aru, sest muusikute ülesanne ei ole võtta pulmaisale vajalikke mikreid kaasa ning muusikud lähtuvad enda vajadustest et parimat teenust pakkuda. Aga jah, kui headel pulmaisadel on oma vajalik mikrofonikomplekt kaasas, siis kui puldis ruumi pole, siis pole seda ka kuskile ühedada ehk kohe tuleb sisse lisatehnika vajadus kasvõi selleks, et tseremoonia ajal muusikat lasta (eelarvesse 40-60 eurot lisaks). Ning kui on vaja ka õhtul lisakomplekti, siis tuleb lisada sellele eelpool mainitud 40-60 eurole vähemalt 100 DJ tehnika ja bassikõlarite eest).

Heli ja valgus Taagepera Lossis

Kui vaadata seda komplekti, mis on pildil (ansamber The Purple Gang, pildi autor: Merle Värv), siis kogu see tehnika - valgus, trussid, statiivid, 4000w võimendeid, 4 monitori, DJ tehnika ja pult - läks noorpaarile maksma 450 eurot. See on tegelikult odav (tavapärane hind oleks umbes 700 - 800 eurot), aga lihtsalt oli hea juhul et mitu pidu oli järjest, tehnikat kasutasid mitu erinevat bändi (Purple Gang, Onud ja James Werts World Project) ning sai transpordi ja paigalduse väga odavaks ehk siis kuna ma ise olin koha peal, siis ma transpordi/paigalduse eest raha ei küsinud.

Siinkohal teeks pausi ning teeks uue teema alates pulmaisadest.

Tervitades,

Virgo
Pulmad.ee