Kuidas kujuneb ansambli hind - Ansamblid

Sisestas Sergei Klaasen,
Blogide kategooria: 

Millal siis algab ansambli töö ja missugused tegurid kujundavad töö eest võetavat tasu? Võib ehk jääda väär ettekujutus, et ansambli töö algab hetkel, mil astutakse lavale ja lõppeb sealt lahkudes. Tegelikult pole see kaugeltki nõnda.

Tihti tuleb õhtuseks esinemiseks hakata ettevalmistusi tegema juba päeval. Ja mida kaugemale kulgeb reis, seda varem. Vahel ei õnnestu kohe esinemispaika leida, ka selleks puhuks peab jätma ajavaru. Aega kulub transporttöödele ning väikesele helipildi kontrollile enne esinemist.

Võib öelda, et ansambli töö algab päeval hetkest, kui kodus lipsu ette siduma hakatakse ja lõppeb siis, kui vastu hommikut varbad teki alla saab pistetud. Seega on tegemist keskmiselt 12h tööpäevaga, väga sageli pikemagagi.

Avalik esinemine nõuab eelnevat mahukat kodust tegevust: repertuaar vajab pidevalt uuendamist, artisti hea individuaalne tase eeldab tublisti harjutamist, millele lisandub veel kokkumängule kulutatud aeg. See kõik on töö ja iga töö väärib tasu.

Mittemuusikust kuulaja hindab ansamblit tavaliselt selle järgi, kas too kõlab hästi või mitte. Hea kõlapilt nõuab aga peale muusikute individuaalse meisterlikkuse ka investeeringuid heade muusikainstrumentide ja professionaalse aparatuuri soetamiseks, mis teatavasti sugugi odavad pole. Pille ja tehnilist parki on vaja hooldada, remontida ning uuendada, sest miski ei ole igavene.

Kui me siia lisame veel ansambli transportimiseks tehtavad kulutused ning majutamisega seotud väljaminekud, siis saamegi enam-vähem kätte need põhilised tegurid, millest lähtuvalt kujuneb ansambli hind.

http://tantsumuusikaansambel.ee/

ahsaraks
Kasutaja ahsaraks pilt
Võrgust väljas
Liitus: 28 Juuni 2011 - 05:10
Re: Kuidas kujuneb ansambli hind
16 Märts, 2013 - 15:12

Tere kõigile!

 

Sergei jutt on muidugi õige. Nii see hind kujuneb.

Usun, et väikesed ebakõlad võivad tekkida sellest, et pealtnäha on pillimäng üks suur lust ja lillepidu. Mis seal siis on, tuled kohale, võtad pilli, pinistad natuke, lased laulu ja ongi hõlptulu teenitud. Suur raha lühikese ajaga. Kraavikaevamine on palju raskem. Bussijuhtimine eeldab väljaõpet ja kõvu lubasid, pillimees võib olla igaüks, kes soovib, onju?

Pillimehe poolt vaadatuna ei ole see just maailma tasuvaim töö. Kui kokku arvestada need mitte kümned, vaid sajad tunnid, mis on tegelike esinemiste taga, siis on üks tavaline moosekant ikka tugevasti alatasustatud.

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Ühel õigel pillimehel korvab mängurõõm selle majanduslikus mõttes puuduva osa.

Tahaksin hoopis südamele panna neile inimestele, kes oma peole esinejaid valivad: ärge otsustage puhtalt rahapõhiselt. Esineja peab eelkõige olema hea ja peole sobiv. Kuulake kättesaadavaid salvestusi, rääkige inimestega, kes on seda esinejat tegelikus elus kuulnud, võimaluse korral kuulake ise. Jah, esinejate pealt on võimalik mõningane summa kokku hoida, kui hästi püüda. Aga raha tuleb ja läheb, seda on võimalik jälle teenida. Uut ja paremat pulmapidu aga ju korraldada ei saa, eks?

Vahvaid pidusid kõigile!

Meelis

ans. "Ah sa RAKS!"