Aasta Harrastus pulmafotograafi võistluse reeglid !!! - Fotograafia

Sisestas Virgo Jaani,
Blogide kategooria: 

Täna on kirjutamise päev :) ning teemaks on igasugused reeglid. Ehk siis paneme paika ka Aasta Harrastuspulmafotograafi võisluse reeglid. Ja nende reeglitega on igaaasta olnud selles mõttes jama, et ei meeldi nad ühele ja meeldi nad teistele - no paneme siis paika koos Pulmad.ee kasutajatega. Ja punkt ehk siis rohkem neid ei puutu !!!

Mina käin siin oma versiooni välja ning teilt ootaks siis hunnikute viisi kommentaare.

Reeglid

1. Fotosid saab esitada nii registreeritud kasutaja kui ka mitteregistreeritud kasutaja

2. Fotosid saab esitada ainult veebikeskkonna Pulmad.ee vahendusel
- Foto suurus peab jääma alla 2 megabaidi
- Fotosid saab esitada 2 kuu jooksul alates 1. detsembrist
- Hääletamine algab 1. märts ning kestab kuni Pulma- ja Peomessini
- Võitjad avaldatakse Pulma- ja Peomessil

3. Maksimaalselt saab iga võistlusel osaleja esitada ainult 5 fotot
- kõik fotod peavad olema varustatud nii esitaja nime/kontaktandmetega kui ka fotograafi nime/kontaktandmetega

4. Fotode autorid peavad olema harrastusfotograafid

5. Harrastusfotograafi all mõeldakse fotograafi
- kes on lihtsalt kaameraga pulmas
- kes ei ole vabalt veebis leitavatest allikatest kontrollitavalt fotograafiaga seotult raha eest teenuseid pakkuv

6. Auhindu antakse 2 kategoorias
- Parim "Harrastaja poolt tehtud pulmafoto"
- Parim "Pulmad.ee kasutajate poolt valitud" pulmafoto

7. Parim "Harrastaja poolt tehtud pulmafoto" reeglid
- valitakse proffessionaalsete pulmafotograafide poolt
- Kohtunikeks on vähemalt 5 Eestis parimateks peetavat pulmafotograafi
- Kohtunikud valivad igaüks 10 enda arvates parimat pilti
- Kohtunike poolt valitud ja valikus kokkulangevad pildid lähevad arulemiseks finaali
- Võitjaks valitakse ainult üks pilt koos kommentaariga, miks see valiti

8. Parim "Pulmad.ee kasutajate poolt valitud" pulmafoto reeglid
- valitakse registreeritud kasutajate poolt
- igal kasutajal on õigus hääletada temale meeldiva foto poolt
- Ühelt IP aadressilt saab hääletada ainult ühe korra
- Kui ühelt IP aadressilt on registreeritud rohkem kui 2 kasutajakontot, siis üleliigsed kontod kustutatakse ilma põhjenduseta koos neilt antud häältega.

Nii, minu versioon on siis - ootaks siis teiepoolseid ettepanekuid, et reeglid oleksid üheselt mõistetavad.

Muudatuste ettepanemisel on üks reegel :)

Üks Reegel: Kui näete mingit ebakõla või arusaamatut, siis esmaselt selgitada, siis küsige lisaküsimusi ja kolmandaks esitage omapoolne ettepanek.

Tervitades,

Virgo
Pulmad.ee

quean
Kasutaja quean pilt
Võrgust väljas
Liitus: 3 Dets 2008 - 15:15
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võisluse reeglid !!!
25 Mai, 2009 - 11:29

Reeglid on arusaadavad, aga mulle ei meeldi see, et ka mitte registreerunud kasutajad saavad põhimõtteliselt samad õigused, mis registreerunud kasutajad. Lõpuks kaob registreerimise mõte üldse ära.

"Once in awhile, right in the middle of an ordinary life, love gives us a fairy tale"

"Once in awhile, right in the middle of an ordinary life, love gives us a fairy tale"

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võisluse reeglid !!!
25 Mai, 2009 - 13:35

Tervitus-

Miu arvates ei ole see ju nii - fotode esitamine on ikka enamvähem kasutajakeskne, lihtsalt ei ole mõtet lasta näiteks noorpaaril, kelle pulmad juba ammu tehtud, lihtsalt ainult selle võistluse pärast registreerima panna :)

Ning kuna hääletamine on ainult registreeritud kasutajatele, siis peavad nad häälte andmiseks niikuinii registreerima.

Registreerimise mõte ei kao ära, sest lehel pole meil regsitreerimata üldse ju erilisi õigusi (jah, hetkel saam küll kommenteerida registreerimata, kuid kuna meie sellekohane testimine on varti läbisaamas, siis lõpeatame ka selle võimalus ära).

Aga jätame meelde ja teeme paranduse, kui ka teised kasutajad seda tahavad.

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Lindake
Võrgust väljas
Liitus: 11 Mai 2008 - 23:09
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
26 Mai, 2009 - 11:46

Ka minu jaoks on reeglid väga arusaadavad ja täpsed. Ainuke küsimus, mis mulgi tekkis oli see, et miks mitteregistreerunud kasutaja saab ka pilte esitada. Aga peale Virgo selgitust kadus ka see küsimus :)

eluolu
Kasutaja eluolu pilt
Võrgust väljas
Liitus: 14 Jaan 2009 - 21:06
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
26 Mai, 2009 - 21:14

Paistab tõesti detailne kirjeldus aga mullegi jäi sama punkt silma, et regitreerimata kasutajatele antud sellised õigused..

O&H

Karima
Kasutaja Karima pilt
Võrgust väljas
Liitus: 20 Mai 2009 - 11:54
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
27 Mai, 2009 - 11:43

Minule meeldivad need reeglid ja kõik on võrdsed :D mul on ka mõned tuttavad kes lihtsalt käivad seda saiti vahel vaatamas ja kes on juba abielus(meenutavad oma ilusaid päevi ja vahel kommenteerivad) nu ja kui nad tahaksid võistlusel osavõtta miks nad peaksid registreerima aga jah kui juba hääletada tahavad siis nagunii peavad registreerima :D :D

Elin
Võrgust väljas
Liitus: 13 Sept 2008 - 09:43
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
31 Mai, 2009 - 14:01

Eelmine aasta said osaleda vaid vastava aasta abiellunud...
Kas nüüd on see reegel muudetud? Ei näe Virgo kirjutatud reeglites seda punkti.

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
31 Mai, 2009 - 21:29

Võtsin välja selle punkti, sest ei saa seda kontrollida.

Tervitades,

Virgo

__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Tiit_S
Kasutaja Tiit_S pilt
Võrgust väljas
Liitus: 8 Jaan 2009 - 14:47
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
14 Oktoober, 2009 - 16:01

Pildiga käib alati kaasas ka EXIF data, millesse on pildistamise aeg salvestatud. Loomulikult on seda võimalik teatud programmidega muuta, aga vast piisaks lihtsalt EXIFi kontrollimisest ja nõiajaht poleks vajalik.

Ei ole paremaid halvemaid aegu, on ainult hetk, milles oleme praegu!

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
14 Oktoober, 2009 - 17:45

Tean :D

Aga kui me peame kontrollima 300-500 pildi exif andmeid, siis me lihtsalt läheme hulluks :D

Nii et ikka, ei saa kontrollida.

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee
www.twitter.com/virgojaani

kataks
Võrgust väljas
Liitus: 7 Aug 2007 - 09:45
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
1 Juuni, 2009 - 15:32

Esiteks: Mina arvan just, et ka need, kes ei ole registreeritud kasutajad võiksid saada osa võtta. Võistlusel võiksid osaleda ikka kõikide pildid olenemata kas nad on pulmad.ee kasutajad või mitte. Muul juhul oleks see ainult pulmad.ee kasutajate omavaheline võistlus ning see ei oleks nii suure tähendausega. Registreetimata kasutajate õigus pilte konkursile lisada muudab selle mastaapsemaks ja kaalukamaks kogu Eesti mõistes.
Niiet pooldan praegust varianti!

Teiseks: p 7.2 "Kohtunikeks on vähemalt 5 Eestis parimateks peetavat pulmafotograafi" Kuidas otsustatakse keda peetakse viieks parimaks pulmafotograafiks? Kas mõeldakse neid kes valitakse top 5 tegitateks?

Kirjaviga 8.3 sõnas hääletada.

Muidu jällegi hea loogiline juhend!

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
1 Juuni, 2009 - 15:42

Tervitus-

5 parimat valime selle järgi kes on fotograafide seas tunnustatud kui head tegijad ning keda ka mina tean,et nad on head. Nad peavad loomulikult ka ise nõus sellega olema, et olla kohtunikuks

Esialgu tahaks teha kohtunike valiku järgmiste nimede seast (nendega pole räägitud, kuid ma arvan/loodan et nad on nõus):

Urmas Ääro
Rene Riisalu
Dmitri Kotjuh
Diana Unt
Kristiina Männik
Annika Metsla

Kindlasti on veel neid kes siia nimekrija võiksid tulla, kuid ma ise olen lihtsalt nende inimestega ise väga palju koos teinud ning tean nende taset.

Nagu mainisin - see nimekiri ei ole kivisse raiutud, vaid ikka muutmiseks :)

tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Fubai
Kasutaja Fubai pilt
Võrgust väljas
Liitus: 14 Nov 2008 - 19:40
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
2 Juuni, 2009 - 13:44

See, et profid ka hindavad on väga hea! Kui ükspäev mõtlesin, kes need olla võiksid, siis tuli mu nimekiri samasugune nagu siin:)

Meie päev 28.03.09

scruffy
Võrgust väljas
Liitus: 16 Märts 2009 - 20:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
2 Juuni, 2009 - 13:24

Kuna tegemist on fotograafia võistlusega siis tuleks seada piirangud photoshopi ja muude fototöötlusprogrammide kasutusele. See on minu tagasihoidlik arvamus.

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
2 Juuni, 2009 - 13:31

Tervitus-

Olen ka sellele mõelnud, kuid kui neid töötlusprogramme kasutavad kõik profid, miks ei või siis ka harrastajad neid kasutada - kui keegi sellele vastab, siis olen nõus selle sissekirjtuamisel, vastasel juhul see tekitab rohkem küsimusi, kui lahendab neid.

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Elin
Võrgust väljas
Liitus: 13 Sept 2008 - 09:43
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
2 Juuni, 2009 - 14:20

Ikkagi võiks olla mingi selgemini mõistetav piir profi ja mitteprofi vahel.

Kui ma käin koolis, õpin meeletult, kuidas pirukaid küpsetada, omandan kõik sellealased teadmised. Ja seda kõike seetõttu, et armastan pirukaküpsetamist niiväga! Pärast lähen tänavale kõikidele pirukaid jagama - tasuta. Ma lihtsalt armastan küpsetamist.

Teine tegelane, kes võibolla niipalju ei armastagi seda tegemist, pigem on rahanappus käes ning mõtleb, mismoodi kerge vaevaga taskuraha teenida. Lööb retseptiraamatu ette, ostab jahu ning viinereid, keerab käkid kokku ning läheb neid tänavale müüma.

Nüüd tehakse harrastusküpsetaja võistlus.

Kuna esimene asjaarmastaja raha ei küsinud, siis ta pole proff, võivad tema pirukad osaleda võistlusel ning teise, rahaküsija omad, mitte?

Hmm...
paneb mõtlema.

Kas see ikka teeb profist profi?

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
2 Juuni, 2009 - 14:42

Tervitus-

Kui sa pakud välja kuidas me eraldame 100% täpsusega harrastajad proffidest, siis saame ka selle sisse kirjutada - minu arvates on see piisavalt täpselt ka praegu (sest varasematel aastatel pole seda definitsiooni üldse olnud või siis on, aga mida iganes me ka ei kirjutanud, siis ikka keegi polnud rahul :) )

Kirjutaks siis harrastajate definititsiooni veel paremaks - aga ootaks ka sinu ideid siis, mina jätaks nii nagu on :)

Proffidel ning harrastajatel, kes raha küsivad oma piltide eest, on ju võimalus osaled raha eest Aasta Pulmafoto konkursil, meie konkurss on tasuta.

Tervitades,

Virgo

__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Elin
Võrgust väljas
Liitus: 13 Sept 2008 - 09:43
Re: Aasta Harrastuspulmafotograafi võistluse reeglid !!!
3 Juuni, 2009 - 21:24

Tegelikult ongi see piir väga hägune ja väga keeruline on lahterdada...

see aasta on küll, jah, palju paremini välja toodud see punkt.

Mu meelest on proff see, kes pakub fotograafiat kui teenust - ka võõrastele, müüb oma tööd kui professionaalfotograaf (suvalise teenust ju ei ostaks niisama).
Samas ei saaks see olla üheselt mõistetav.
Näiteks kui pruutpaar ei telli omale profifotograafi vaid teab, et ta tutvusringkonnas on üks sell, kes armastab klõpsimist ning otsustab ta proovile panna - aga et sell ei saa selle eest ise pidu nautida, vaid istub kogu aja kaamera taga, siis teevad talle väikse jootraha selle eest.
Et pole niiöelda teenuse ost profilt, vaid taskuraha andmine heale sõbrale, kes hädast välja aitas.

Vahel ju laename sõbra autot ka, viies talle hiljem selle eest ühe hea veini - ega sõber selle eest veel autolaenutust ülal pea.

Kui see sõber ikka tegelikult pulmade pildistamisest muhvigi ei tea, siis ta ei saa ju proff olla. Kui tal ei ole kuskil välja hõigatud, et pakub tasulist teenust (pulma)fotograafina, siis ta ju tegelikult pole proff. Lihtsalt harjutas korra, pani end proovile.

Minu abikaasa (ohh, kui mõnusalt see kõlab!!) kah käib ja klõpsib. Isegi peab oma blogi (busse.pri.ee), kus eraldi punkt tema pildistamistest. Aga kindlasti pole ta proff! Ta pole tänaseni küll kordagi oma klõpsimiste eest raha teeninud, kuid ma usun, et sellegipoolest läheks ta meeleldi kätt proovima, kui sõber ütleks, et viskan sulle väikse tipi, tule võta meid üles. Aga see ei tee ju temast proffi!

Proff on see, kes teenib elatist fotograafiaga. Kes on korduvalt end tõestanud, kelle pildid on profesionaalsed, kes on end välja hõiganud kui fotograaf, kes ei tee midagi tasuta ega niisama. See on proff.

Aga kuidas Sa, Virgo, nüüd selle piiri sinna tõmbad, ei oska ma Sind kohe kuidagi aidata :D
Usun, et said mu jutust aru küll ja isegi nõustud ehk, kuid see ei tee veel piiri määramist lihtsamaks :)