Meie pulma lugu - Igasugused pulmadega seotud eel- ja järellood, Igasugust, Peokohad, Planeerimine

Sisestas Kristjan Matson,

Pulmapidu leidis aset 7.septembril 2013. Ettevalmistusi pulmapeoks hakkasime tegema kaks aastat varem. Nii pikka aega varem sellepärast, et võimalikult paljud minu sõbrad, kes on muusikud nagu minagi, saaksid sellest suurepärasest üritusest osa võtta. Muusikute töökalender käib just niipalju aega ette. Olgu siis siinkohal öeldud, et minu põhitöö on trummimängimine ansamblis Sleepwalkers.

Esimesena panime kinni ansambli. Põhjus väga lihtne - selleks et mitte panna oma sõpru pilli mängima, mida nad saavad teha pea iga nädalavahetus, iseenda pulmas, siis võtsin ühendust oma kolleegidega Saaremaalt ning valituks sai ansambel Onud (end. Lehmakommionud). Õnneks, kui käisime eelnevalt abikaasaga neid kuulamas, siis jäi ta nendega väga rahule. Siinkohal veel suured tänud ansamblile Onud, kes läbisid „eksami“ suurepäraselt, arvestades, et saalis olid veel inimesed neljast pulmabändist. Nii meie abikaasaga kui ka külalised jäid nende etteastega väga rahule ja kiitsid taevani. Olgu siinkohal mainitud, et tants käis varajaste hommikutundideni.

Üsna pea sai ühendust võetud ka pulmaisaga. Minu jaoks ei olnud valik keeruline, kuna viimasel paaril aastal olen külastanud aastas üle 40 pulma ja tean täpselt, milline peorütm on minule ja minu abikaasale sobilik. Lasin silme eest turul teada olevad pulmaisad läbi, sõelale jäi üks nimi – Kuldar Koch. Helistasin Kuldarile ja kutsusin ta endale külla. Kuna abikaasa ütles, et ta usaldab minu valikut ja Kuldariga kohtumine oli ka talle meeldiv ja hind meile sobiv, siis lõime ka koheselt käed. Suurimad tänud ka Kuldarile meeldiva ürituse läbiviimise eest. Kõigil oli piisavalt aega omavahel vestelda, napsu võtta, aeg-ajalt ka seltskonnamängudes osaleda ja muidugi tantsida.

Olles ise helindanud nii mõndagi registreerimist, ei olnud ka paaripanija osas vaja pikalt mõelda. Valituks osutus Olavi Ilumets. Olaviga saime korra kokku, asjaajamine väga meeldiv ja korrektne. Abikaasa kiitis ka selle valiku heaks. Registreerimine oli väga emotsionaalne ja meeldejääv. Suured tänud Sulle, Olavi.

Registreerimise kohaks valisime Tartu Ajaloo Muuseumi valge saali. Perekonnaseisuamet oleks olnud liiga tavaline ja mitte meie jaoks. Kuna ei soovinud muretseda ilma pärast, siis saali panime kinni sellise arvestusega, et vajadusel saaksime ka ilupildid ja hiljem ka grupipildid teha ruumis sees. Tänu imelisele sügisilmale, toimusid mõlemad pildistamised maalilises Toomemäe pargis ning seetõttu vajasime saali vaid registreerimise ajaks. Ajaloo Muuseumi poolne vastutulek oli see, et saalirenti pidime maksma, vaid seal viibitud aja eest, mitte kogu broneeritud aja eest. Väga meeldiv ja ladus asjaajamine. Suured tänud Ajaloo Muuseumi personalile.

Registreerimise muusikalise poole võttis enda peale minu hea sõber Alen Veziko, kuna Aleni esituses lugu Vastu müüri on minu abikaasa üks lemmik lugusid. Ühtlasi oli Alen ka meie pulmaautojuht. Mõlemas rollis oli ta võrratu. Aitäh, Alen, kalavetel näeme!

Mõistagi polnud ka fotograafi otsimine suur probleem. Olles erinevate fotograafidega koostööd teinud, siis leidsin, et pakun abikaasale välja, et meie pulma võiks jäädvustada Rene Riisalu. Abikaasa kohtumine Renega, Pulmad.ee kommuuni kokkutulekul, oli väga sümpaatne ning nii see valik tehtud saigi. Pulmapäeval oli meeldiv kogeda, kuidas tuttav inimene väikse nalja abil suudab võtta pinged maha. Renele tuntud headuses, suutis ta nähtamatult jäädvustada kogu pulmapeo. Aitäh, Rene!

Kuna teadsime, et plaanime minna vahetult pärast pulmi pulmareisile, siis otsustasime, et me ei soovi külaliste poolt lilli. Selleks, et registreerimis- ja peokoht ning pulmaauto saaks kaunistatud, võtsin ühendust oma heade tuttavate floristidega ettevõttest Pulmalill. Ka nendega saime korra kokku, et saaksime oma soovid täpselt edastada. Lühikese jutuajamise järel ja märkmete tegemisega, olid kokkulepped saavutatud. Aitäh Teile, Anu ja Aire, kõik oli nii nagu soovisime!

Sooviks veel tänada pulmarõivaste salongi Veronique personali ning ilusalongi Elise juuksurit Ailit ja kosmeetikut Tuulit, kelle abiga tuli minu abikaasa ilu veelgi enam esile.

Peokoha valik osutus kõige keerukamaks. Olles ise tegevmuusikuna 10 aastat külastanud erinevaid peokohti, oli nimekiri, mille vahel valida üsna pikk. Arutelu käigus abikaasaga jõudsime ühisele arusaamale, et kumbki ei soovi mõisa- ega lossipulma, siis jäi nimekiri oluliselt lühemaks. Kuna mõlema soov oli see, et kõik külalised saaksid soovi korral jääda ka ööseks, sai selgeks, et ära langevad ka need peokohad, kus pole piisavalt ööbimiskohti. Edasi otsustasime ära maksimaalse külaliste arvu, mille järgi valida peosaali suurust ja konkreetset peokohta, kus oleks jõukohane kinni panna terve kompleks, et vältida kõrvalisi isikud oma pulmapeol. Kuna registreerimine toimus Tartus ja me ei soovinud väga pikka pulmarongi, siis jäi sõelale Taevaskoja Puhkekeskus.

Läbirääkimised Taevaskoja Puhkekeskuses algasid väga meeldivalt. Käisime abikaasaga peokohta vaatamas ja tundsime, et see ongi see õige koht, kus me oma pulmapidu pidada tahame. Peomaja asub keset metsa, eemal ümbritsevast linnakärast. Peosaal oli piisavalt suur ja avar, mitmed väljapääsud väliterassile ja kompleksis piisavalt ööbimiskohti. Kui peamajas olevates voodikohtadest peaks puudus tulema, siis saab majutada osa külalisi ka 100m eemal asuvas hostelis. Kõik tundus ideaalne.

Läbirääkimised müügijuhiga, Sigrid Säinast, sujusid hästi, kes oli väga vastutulelik meie soovidele. Kuna olen käinud väga erinevates pulmades, olid mul mõned konkreetsed erisoovid. Näiteks kohale saabudes õlled jääkastis ja suupistelaud enne šampuselauda, et peokülalised saaks kustutada esimese nälja ja rahulikult tubadesse registreeruda. Teise erisoovina küsisin, kas me tohime tuua, lisaks nende poolt pakutavale külmlauale, „lisasakkerit“ (omavalmistatud marineeritud seened ja kurgid) napsusõpradele. Uurisin veel, kas oleks võimalik hilisem check out ja hommikusöögi lauale seljanka supp. Väga meeldiv oli tõdeda, et nad olid kõige sellega nõus. Aeg läks edasi, sai vahetatud hulgaliselt e-maile ja kõik laabus suurepäraselt.

Aeg oli sealmaal, et tuli tasuda peokoha broneerimistasu. Enne, kui hakkasin raha üle kandma, küsisin, kas eelnevalt ei peaks sõlmima lepingut, kus on täpsemalt sätestatud, mis on osapoolte kohustused ja vastutused ning mille eest tasume ja mida selle raha eest saame. Seepeale saime vastuse, et nad ei ole siiani lepinguid sõlminud, vaid teevad kliendile „korrektse pakkumise“. Heas usus leppisime sellega ja maksimegi broneerimistasu.

Pulmapäev oli loetud päevade kaugusel ning nädala alguses leppisime Sigridiga kokku kohtumise peokohas, et veelkord kõik detailid üle käia, et pulmapäeval midagi viltu ei läheks. Selleks ajaks oli selgunud lõplik külaliste arv ja ka see, kui palju soovib öömajale jääda. Käisime üksipulgi terve maja läbi ja kontrollisime majutusplaani, istusime laua taga ja arutasime terve peo põhjalikult läbi. Tundus, et kõik on paigas.
Taevaskoja Puhkekeskusest lahkudes lubas Sigrid saata meile lõpparve. Kui saime arve kätte, siis täieliku üllatusena oli see, et arve maksetähtajaks pandud vaid 3 päeva. Seepeale võtsin telefoni ja helistasin, et paluda pikemat maksetähtaega. Sooviks saada ennem teenust ja siis tasuda, seda põhjusel, kui midagi peaks viltu minema, et ma ei peaks hakkama siis oma raha taga ajama. Sellele sain eitava vastuse põhjendusega, et nad on varasemalt petta saanud ega söanda enam jätta maksetähtaega peale ürituse toimumist, vaid tahaksid, et kogu raha oleks laekunud hiljemalt pulmapäevaks ja kui miski ei peaks minema nii nagu kokkulepitud, siis saab teha kreeditarve. Vältimaks võimalike ebameeldivusi, meile väga erilisel päeval, otsustasime ülekande siiski teha, lootes nende professionaalsusele, et kõik lähebki nii nagu kokkulepitud.

Sigridiga sai kokkulepitud, et kui eelmisel päeval Taevaskoja Puhkekeskuses üritust sees ei ole, siis saame vajalikud asjad juba sinna ära viia (lauaplaan, kohakaardid, auhinnad, vahetusriided jne), et oleks pulmapäeval vähem asjaajamist. Meie õnneks üritust sees ei olnud ja läksimegi 6.septembri õhtupoolikul sinna. Sigridit, kellega olime terve see aeg asju ajanud ja kokkuleppeid teinud, seal kohal ei olnud ega pidanud tulema sinna ka pulmapäeval. Kohtusime meie pulmapäeval peokohas vastutava administraatoriga – Kadi Järve. Kadil olid tekkinud, peale Sigridilt käest saadud infole, veel mõned lisaküsimused, mis said kenasti kohapeal vastused. Ettevalmistused meie pulmapeoks käisid täies hoos, teenindav personal kattis laudu, mille käigus selgus, et müügijuht oli edastanud neile vale lauaplaani. Edastasime kohakaardid ja korrektse lauaplaani.
Lahkusime peokohast rahuliku südamega, sest kõik oli korras ja meil ei jäänud muud üle, kui oodata oma pulmapäeva.

Hommik algas kenasti ja kõik sujus suurepäraselt. Olime lausa minuti täpsusega oma ajagraafikus ja jõudsime kokkulepitud ajal pulmarongiga peokohta.

Taevaskoja Puhkekeskusesse jõudes selgus, et kohakaardid on ikkagi paigutatud vale lauaplaani järgi, kuigi viisime ju neile õige plaani ja sai veel rõhutatud, et müügijuht on teile vale lauaplaani andnud, et kasutage seda, mis uksepeale läheb. Nende enda sõnul kaks teenindajat kontrollisid kohakaarte, aga hoolimata sellest suutsid nad ka selle vale plaani järgi panna ühe koha valesti – minu õde ja tema abikaasa olid paigutatud istuma teine teise lauaotsa. Peab tunnistama, et nende ees oli päris piinlik, sest olime ju kõike nii pikalt ja põhjalikult planeerinud, sellised eksimused on meie puhul lubamatud. Lauaplaani koostamisega nägime väga palju vaeva, sest kohtade valik oli väga teadlik ja läbimõeldud. Aga kahjuks nende poolse hooletuse tõttu on selleks kulutatud aeg sama hästi, kui maha visatud. Kohapeal tehti kiired ümberkorraldused, kuid seda ka kahjuks mitte meie lauaplaani järgi.

Toon siinkohal veel välja mõned ebameeldivused, milles pidime peokohas pettuma.

Olles lauda istunud selgus, et alla sauna eesruumi, kus oli kaetud laud Tegijatele, polnud serveeritud alkoholi. Probleem lahendati, kuid kahjuks viidi sinna minu poolt tellitud venemaa viina asemel maja poolt pakutavat viina. See viga ka parandati, kui sellele tähelepanu juhtisime, aga kui info liikumine oleks olnud korrektne, siis ei oleks sellist apsakat juhtunud.

Erisoovina palusin serveerida omalt poolt toodud „lisasakkeri“ õhtu kella üheteistkümneks - ajaks, kui hakatakse juba tõsisemalt napsu võtma. Kui ma kell üks öösel läksin uurima, kus need seened ja kurgid on, ei teadnud öisesse vahetusse tulnud teenindaja sellest midagi. Jälle infosulg. Lõpuks need siiski lauda serveeriti, kuid kahjuks olid osa külalisi juba selleks ajaks lahkunud ja jäid sellest suurepärasest suupistest ilma.

Tordi ja kohvi kõrvale oli tellitud konjak. Sigridiga sai veel arutatud, kui suure koguse peaks tellima, kuna ise konjakit ei joo, aga tean, et mitmed sõbrad seda teevad. Otsustasin tellida kaks pudelit konjakit, millest pidi jaguma ca 40 klaasi (külalisi oli ca 50, aga kõik nii kui nii konjakit ei joo). Suur oli meie üllatus, kui tort, kohv ja konjak olid lauda serveeritud, aga mitte ühtegi konjakiklaasi. Kohvitassid, torditaldrikud ja lusikad olid olemas, kuid kuna varasematel üritustel ei ole konjakiklaase soovitud, siis otsustasid nad ka meile neid mitte panna ja arvasid, et me valame konjaki kohvi sisse nagu mulle selgitati, kui läksin hämmeldunult konjakiklaase küsima. Klaasid toodi lauda ja konjakisõber sai ka kohvi ja tordi kõrvale endale klaasikese konjakit lubada. Hiljem nad küll tunnistasid oma eksimust, aga see ei tee juhtunut olematuks.

Sellega kahjuks ebameeldivused veel ei lõppe.
Naistele olime tellinud pulmalauale punast ja valget veini. Kuna tegemist oli majaveiniga ja laos on varu olemas, siis ostsime esmalt välja ainult selle koguse, mis läks laudadele. Järgmisel päeval kuulsime nii mõnegi külalise käest, et veini oleks tahtnud rohkem juua, kõiki teisi jooke toodi juurde (õlu, viin, morss, vesi), kui need laualt otsa lõppesid, aga veini mitte. Loomulikult ei saa teenindav personal seda omavoliliselt teha ilma meiega kooskõlastamata, kuna ei olnud rohkem väljaostetud, aga kahjuks nad ei tulnud meie käest küsima, et kui laudadelt vein otsas on, kas toome juurde. Hiljem, kui küsisime sellele selgitust, saime sellele naeruväärse vastuse – pulmas välja jagatud ametimärgi kandja „Viinakeldriülem“, oleks pidanud teenindavat personali sellest teavitama, et vein on kuskilt lauast otsas. Kahju, kui teenindav personal ei tee vahet huumoriametil ja palgatööl. Oma hilisemates selgitustes muutus Viinakeldriülem nende jaoks Veinikeldriülemaks. Meie eelmisel päeval vaid ütlesime Kadile, et meil olemas selline pulmaamet nagu „Viinakeldriülem“ et kui ta peaks oma ametit väga hingega võtma ja tuleb teenindava personali käest alkoholi juurde küsima, et siis võib talle anda. Nemad aga tõlgendasid seda informatsiooni teisiti ega soostunud peo ajal isegi tulla meie käest küsima, et kuidas toimida, kui laudadelt vein otsa saab.

Sõltumata peokoha personali hooletusest oli meil väga vinge pulmapidu. Pidu oli niivõrd hoogne, et ma ei saanudki magma enne, kui järgmisel päeval õhtul kella 17 paiku omas kodus. Hommikul sai sauna tehtud ja lisaks peokohapoolt pakutavale hommikumenüüle ka seljankat söödud. Seljanka olime küll tellinud sellele spetsiaalselt mõeldud supi marmiidis, et see pikalt soe püsiks, kuid personal otsustas omavoliliselt marmiidi jätta töötajate ruumi ja meile serveerida suppi tavapärases suures klaaskausis.

Taevaskoja Puhkekeskuses pidutsedes ei hakanud oma pulmameeleolu rikkuma, et nendest puudustest personaliga rääkida. Esitasime oma pretensioonid peale pulmi kirjalikult müügijuhile, kellega algusest peale asju ajasime ja küsisime, kuidas nad kompenseerivad meile oma teenindava personali poolt põhjustatud ebameeldivused. Tegemist ei olnud ettenägematute olukordadega või inimlike eksimustega, vaid puhtalt hooletusega. Küsitud raha on nad kätte saanud, aga meie kahjuks täisteenust selle eest mitte.

Ta lubas need edastada juhatajale ning meie jäime vastust ootama, mille ta lubas meile nädala jooksul edastada. Nädal oli möödas, kui Taevaskoja Puhkekeskusest ei kippu ega kõppu. Kirjutasime siis uuesti, et ootame jätkuvalt lahendust tekkinud olukorrale. Seepeale vastas juhataja – Aron Mitt, et temale tuleb see üllatusena, et müügijuht ei olegi meiega ühendust võtnud ning teatas, et nende meelest oleme me ebaõiglased, et küsime kompensatsiooni, et kõik probleemid said ju lõpuks lahendatud.

Meid see vastus ei rahuldanud, kuna vastu tahtmist aga siiski kohusetundlike kodanikena tegime neile 100%-lise ettemaksu, olenemata ülilühikesest maksetähtajast ja lootes nende professionaalsusele ootasime ka 100%-list teenust. Tegime siis veelkord puust ja punaseks ja kirjutasime kõik punktid põhjalikult lahti, miks see meid niivõrd häiris ja rõhutasime, et tegemist ei ole inimlike eksimustega, vaid hooletuse ja info vaegliikumisega.

Veel veidike ootamist ja potsataski postkasti järgmine kiri. Kus juhataja teatas, et müügijuht Sigrid Säinast on rasedus- ja sünnituspuhkusel ja Kadi Järve on haiguslehel. Et ootame kuni Kadi terveks saab, et siis võiks kokku saada.

Kahjuks see ettepanek meile ei sobinud, sest miks peaksime meie nende ebaprofessionaalsuse tõttu hakkama oma aega ja raha Taevaskotta sõitmiseks kulutama. Tegime neile seepeale ettepaneku, et soovime selle teema lõpetada ja kuna nemad ei ole meile rahuldavat pakkumust teinud, siis teeme selle ise ja küsisime kompensatsiooniks 10% kogu meile esitatud arvete lõppsummast. Oleks ju loogiline ja õiglane, kui klient ei saa kvaliteetset teenust, saab ta hinnaalandust.

Kahjuks oli Taevaskoja Puhkekeskuse arvamus teine ning soovitame sellega arvestada ka teistel noorpaaridel, kes plaanivad oma pulmapidu pidada just seal samas maalise looduse keskel paiknevas Taevaskoja Puhkekeskuses, sest iga pruutpaar soovib, et nende pulmapidu oleks täiuslik.

Täname südamest veelkord kõiki tegijaid, kes aitasid kaasa selle päeva õnnestumisele!

Kristjan Matson
ansamblist Sleepwalkers

Juuli-August
Kasutaja Juuli-August pilt
Võrgust väljas
Liitus: 1 Aug 2013 - 17:49
Re: Meie pulma lugu
9 Oktoober, 2013 - 21:17

Tore ja aus lugu. Mind paneb üha enam imestama, et väikeses Eestis, kus ei ole paljudel kohtadel või teenustel ülisuur klientuur, ei suudeta või taheta klienti hoida.

Lihtsusega võidab hulga rohkem kui suure uhkusega

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Meie pulma lugu
10 Oktoober, 2013 - 16:07

Tervitus-

Esimene asi, Kristjan teab, millest räägib, sest on pulmades olnud mitte üks kord, seda küll Tegijana.

Teine asi, ma ise ka aegajalt ütlen ju nii, et ma ei taha lepingut, kuna pole kunagi sõlminud, sest minu lepinugks on töö Pulmad.ee-s. See selleks. Aga kui klient tahab ikka sõlmida lepingu, siis üks osapool võiks ka lepingu algversiooni välja pakkuda ning sealt ka siis edasi minna. Hirmu pärast, et midagi ära jääb, ei tasuks lepingut sõlmimata küll jätta.

Samas, kui peokoht on ka nii harjunud, siis ka peokohal on õigus, sest Eesti Vabariigi seaduste järgi on ka suusõnaline kokkulepe täiesti kehtiv (selle tõestamine on muidugi problemaatiline). Igasugused e-postid on samuti täiesti kehtivad kokkulepetena.

Kolmas asi ja kõige hirmuäratavam on see, et selle suve jooksul võin ma selliseid "infosulge" kokkulugeda lisaks sellele veel vähemalt 2, kusjuures kõik kohad on tuntud.

Kõiki neid infosulge iseloomustab üks asi - kokkuleppija ja pärast "päris" töö osutaja on erinevad inimesed...

Tervitades,

Virgo
Pulmad.ee

Anniki Jaama
Võrgust väljas
Liitus: 26 Aug 2013 - 13:08
Re: Meie pulma lugu
10 Oktoober, 2013 - 16:54

See oli üks meie pulmapaikade lemmikutest. Huvitav, kas nüüd üldse on mõtet vaatama minnagi kui sellist arvustust lugesin?!

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Meie pulma lugu
10 Oktoober, 2013 - 16:57
Anniki Jaama wrote:

See oli üks meie pulmapaikade lemmikutest. Huvitav, kas nüüd üldse on mõtet vaatama minnagi kui sellist arvustust lugesin?!

Tervitus-

Kindlasti mine vaatama. See jutt on ju ainult abiks sulle ? Saad paluda, et see inimene, kes sinuga tegeleb korraldamise ajal, peab olema ka siis kohal !

Tervitades,

Virgo
Pulmad.ee

Kati_O
Kasutaja Kati_O pilt
Võrgust väljas
Liitus: 11 Veebr 2013 - 01:47
Re: Meie pulma lugu
11 Oktoober, 2013 - 01:38

Kahju, et pidite kõikide nende pisiprobleemidega oma tähtsal päeval tegelema :(
Ma oleks arvatavasti närvivapustuse saanud, kui samas olukorras oleksin olnud. Tundub, et rentisite ruumid, aga saamata jäi teeninduslik pool- ainult õiglane, et saate peokohalt kompensatsiooni.

..Every love story is beautiful, but ours is my favourite..

KTPulm
Võrgust väljas
Liitus: 27 Dets 2013 - 19:32
Re: Meie pulma lugu
27 Detsember, 2013 - 19:35

Tere Kristjan,

Enne teie pulma kommentaari lugedes m6tlesin ka Taevaskoja peale, aga nyyd ei ole enam nii kindel. Kindlasti oli teil super tore pulmapidu, kui t6esti mystika, kuidas peokoht ei saa aru, et iga negatiivne arvamus j6uab 10 inimeseni ja Eestis on ju turg vaga vaike.

Ma sooviksin Teie kaest privaatselt yhe teise pulmakoha kohta uurida, kui v6imalik. Te erapooletu ja olete kainud vaga paljudes pulmades, ehk oskate anda nou.

Ette tanades,
KH

Kristjan Matson
Kasutaja Kristjan Matson pilt
Võrgust väljas
Liitus: 6 Sept 2010 - 10:46
Re: Meie pulma lugu
27 Jaanuar, 2014 - 22:38

Tere,

vastan küsimustele hea meelega. Minu meili aadress on Kristjan.Matson [at] gmail.com.

Kristjan

MariaTO
Võrgust väljas
Liitus: 2 Juuli 2014 - 21:48
Re: Meie pulma lugu
14 Juuli, 2014 - 00:28

Meie pulmas juhtus, et korraldajad (ehk peopaik, tellisime ka toidu neilt) unustasid alkoholi (võisime oma tuua) lauda panna. Meie abikaasaga, istusime eraldi lauas, tema alkoholi ei joo ning minul oli veel vahuveini klaas täis, ei saanudki aru enne kui ametid jagatud ning viinakeldriülem küsis, et kust seda viina siis saab. Jube piinlik sel hetkel, juba tund aega lauas istutud ja söödud. Nüüd aga naljakas meenutada.