Need vastikud klienditeenindajad - Igasugust, Igasugused pulmadega seotud eel- ja järellood

Sisestas miska99,

Foorumites ja blogides on päris palju juttu olnud teenuste osutajate ja klienditeenindajate vigadest, apsudest ning kõigest muust halvast, millega kliendid pole rahule jäänud. Seekord aga jagan mõningaid mõtteid hoopis vastupidisest.

Lugu siis selline:

Külastasin mõni aeg tagasi ühte väiksemat salongi, et lasta kleiti kohendada ja seni, kui ootasin oma proovi järjekorda (aeg oli kokku lepitud, aga jõudsin varem), tormas sisse noor naisterahvas (ilma tereta), kes teatas klienditeenindajale kõva häälega, et tal on proov. Teenindaja kontrollis andmeid ja selgus, et proov oli hoopis mõned päevad tagasi ja et klient ei tulnud kohale. Samuti selgus, et kliendile on saadetud meeldetuletuseks mail ja palutud ühendust võtta. Naine aga sattus vaata et raevu... et tema tuleb siis, kui ta saab ja tahab ning et praegu ta JU ON SIIN... Ehk siis tahab kohe ja mis vahet seal on millal aeg oli....jne.jne.

Pean ütlema, et klienditeenindaja oli uskumatult võrratu - säilitas rahu, viisakas, oli näha, et ta annab endast parima, et kliendi soove täita, samas, kui klient peaaegu trampis tal nelja jalaga seljas.

Olukord lahenes õnneks suhteliselt positiivselt (selleks korraks), aga minus tärkas huvi, et mida õigupoolest teenindajad kõike läbi elama peavad, räägitakse ju eelkõige sellest, et kõik teised on halvad v.a. klient. Seega uurisin natuke maad. Selgus, et täiesti normaalseks ja tavaliseks peetakse klientide poolt aegadest mitte kinnipidamist, hilinemisi, muudatustest mitte rääkimist, tellimuste tühistamist ja muutmist ilma teavitamata; kui on tellimus antud , siis lihtsalt kaotakse ära ning asjaoludest (nagu näiteks, et leitakse teine tegija) ei teavitata jne.jne.

Paljuski kopeerub kõik see (väikeste kohendustega) tööturu valdkonnast, kus konkursil osalejatele ettevõtted ei anna tagasisidet , kuigi kõik kandideerijad ju ootavad ja ootavad...

Samuti peetakse meil miskipärast loomulikuks, et teenindaja peab lömitama, paluma, laskma ennast alandada ja mida kõike veel selle nimel, et klient saaks iriseda, mis kõik on halvasti, jätta arved maksmata, nuiata lisaks hinnaalandamist jne.

Üks tark inimene ütles kord väga ilusasti - et klient ja klienditeenindaja on ühe mündi kaks poolt ja et mõlema rahuloluks peavad pooled tegema koostööd, mitte näitama üksteisele, kumb on tugevam või ilusam või targem või või või...

Ehk siis nagu mulle tundub, peaks asi ikka käima selliselt, et klienditeenidaja täidab omapoolseid kohustusi meeldivalt, sõbralikult, täpselt jne. ja klient vastab samaga - kui on kokku lepitud aeg, siis klient tuleb õigeks ajaks kohale või teatab ette, et hilineb/ei saa tulla jne., muudatustest annab teada õigel ajal, tellimuse tühistamisest annab teada jne.jne.

Või mis teie arvate ?

Kui aga klient on nii kõva kuningas, nagu ta arvab, et ta on, siis võibki vahel juhtuda, et miskit lähebki nihu.
Loomulikult ei pea ma praegu silmas ega õigusta juhtumeid, kus tegemist on ettevõtte poolse laus lohakuse või lihtsalt tegemata jätmistega.
Sellest väikesest "uurimusest" sain "kotiga" huvitavaid ja asjalikke teadmisi ning tähelepanekuid, mida positiivses mõttes kliendina kasutada ning millest lähtuda. Teistele klientidele aga saan soovitada eelkõige olla Inimene ning ehk vahestki ka ennast panna kasvõi mõttes teenindaja olukorda ja käituda nii, nagu tahate, et teiega käitutakse :)

Ka teen üleskutse kõigile pruutpaaridele ja pulmakülalistele ja erinevatel pidulikel üritustel osalejatele seoses suhtega Klient versus Klienditeenindaja :

Kirjutage oma soovidest ja unistustest seoses klienditeenindusega – Milline on Teie arvates ideaalne salong/ideaalne klienditeenindaja (arvestades, et ka teenindaja on inimene)? Kuidas Te soovite, et teenindus toimub? Milliseid/mis moodi soovite, et Teile toodet/teenust esitletakse-pakutakse?
Mida ootate ideaalsest salongist/ideaalsest teenindusest? Jne.Jne.

Päikest kõigile klientidele ja klienditeenindajatele !

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need vastikud klienditeenindajad
20 Juuli, 2012 - 22:52

Tervitus-

Klient on kuningas siis, kui ta käitub kuningana...või siis kuningannana. See on ainuke postulaat, mis koheselt meelde tuli.

Tervitades,

Virgo

tiuxx
Kasutaja tiuxx pilt
Võrgust väljas
Liitus: 24 Aprill 2012 - 19:30
Re: Need vastikud klienditeenindajad
20 Juuli, 2012 - 23:29
Virgo Jaani wrote:

Tervitus-

Klient on kuningas siis, kui ta käitub kuningana...või siis kuningannana. See on ainuke postulaat, mis koheselt meelde tuli.

Tervitades,

Virgo

Meil on see töö juures kohe ukse kõrval ja üks klient palus see maha võtta. Pöhjendus- mitut kuningat te teate, kes on kenasti ja viisakalt käitunud, et oma tahtmist saada.. :D

pisipulm
Võrgust väljas
Liitus: 28 Nov 2011 - 09:33
Re: Need vastikud klienditeenindajad
21 Juuli, 2012 - 20:50

Mind ausalt öeldes paneb imestama, et Eestis nii váhe tere öeldakse. Kuna elame ise Soomes, siis siin isegi toidupoes riiulite vahe olles ûtlevad töötajad tere. Rààkimata kassas ja kassas soovitakse isegi kena pàeva. Kui làksin Eestis pruutpaaride salongi, siis mind hàmmastas, et sisened ei vastatud minu terele. Vaadati hoopis otsa, et mida tema siit tahab. Kàisin vàhemalt 5 salongis ja tere oli sisenedes neist ainult ûhes ja teises siis öeldi tere, kui ma olin ôelnud ja kleite uurisin. Neis kahes aidati ka oma kleiti valida. Teistes lihtsalt nàidati kleite, kuna mina vôin neid mààrida ja vajadusel vôin siis selga proovida.