Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA !!!" - Igasugust, Mängud, Tegijad

Sisestas Virgo Jaani,
Blogide kategooria: 

Tervitus-

Kõigepealt palun vabandust pealkirja eest. Nii, see on tehtud. Siis kohe kirjutise juurde :)

Suvi on ilus ja kena :) Kõik pulmad on olnud vapustavad - noorpaarid, külalised, vanemad, tegijad. On olnud unustamisi, pisivigasid, on olnud lühikesi, pikki jne jne pulmi. Aga üldiselt on kõik olnud kena ja ilus.

Aga on üks emotsioon, mis mul lihtsalt sees pakitseb ja nõuab pikalt väljakirjutamist. Ja see on puhas minu isiklik arvamus ja emotsioon nagu alati, kui keegi arvab teisiti, siis see on ju tore :) Kuid minu poolt tuleb selle blogi näol esimene ja viimane arvamus, kus ma mingisugusele teemale või tegijatele kirjutan juurde -EI SOOVITA !!! Mitte mingil juhul !!! Absoluutselt MITTE !!! SEE EI SOBI PULMADEGA !!!

Ehk siis on meie Eestimaa kaetud vist ühtlase kihina miilitsatega :) Neid kasvad nagu seeni peale vihma ja nad on kõik ühesugused. Te küsite, et mis pagana miilitsad ? Kõige tavalisemad miilitsad, kes peatavad pulmaronge ja teevad noorpaaridele nalja...Valetan, nad ei tee nalja, nilbusi ja labasusi teevad ehk nagu üks meie kasutaja Atukas ütles - pornomänge. Ütlen kohe ka siis ära, et selline kooslus ja sellised mängud sobivad kindlasti firmade suvepäevadele õhtusesse programmi (võibolla...), kuid minu arvates kohe kindlasti mitte PULMA. Ja siis käib punkt...

Osaliselt pole tegemist isegi mitte nende mängude endaga, vaid sellega kuidas seda tehakse - kõik hirmsa vile, karjumise ja segaduse saatel, et raske on arusaada, kust hakkab mingi tegevus ja kus see lõppeb ja kellele pagan seda vaja on...No võibolla olen mina mõtetu ja nõrganärviline pulmaisa, kes peaks on pagasisse ka umbes kümmekond nilbust panema, aga 90% noorpaaridest küsib pea esimeste küsimustena järgnevaid asju:
1. Ega ma ämmasid äiasid ei puutu ?
2. Ja ega ma nilbeid või labaseid või siis allapoole vööd mänge ei tee ?

Ja minu aus vastus on, et ei ma puutu ämmasid äiasid ja ma ei tee nilbeid mänge, sest ma ei oska ühtegi... Miskitpärast arvan, et suhteliselt suur osa pulmaisasid ütleb seda sama. Miks siis need pagana miilitsa arvavad, et see on "jõle lahe ja see ju meeldib kõigile..."

Ühtegi nendest miilitsatest pole muuses vist kunagi tellitud pulma noorpaari poolt ja nad (ie noorpaarid) vaesekesed ei te vist isegi et mis neid ootab. Ja kohe kindlasti ei kohtu see seltskond enne pulmi noorpaariga, et mingi stiil kokku leppida. Ja head pulmaisad ju teevad seda ? No miks siis need pagana miilitsad arvavad, et ühe puuga lüües on kõigil lahe ja fun ja tore ?

Ma siis kirjeldan natuke (aga ainult oma lausetega ja oma arvamusena, et kui kellegil on mingi muu arvamus, siis on seda blogi lubatud kommenteerida kohe kindlasti) kuidas näevad välja need miiltsad ja mida nad teevad. Saate ise otsustada kas nad sobivad teie pulma või mitte (eriti kui olete aasta aega organiseerinud romantilist ja toredat koosviibimist kuskil lahedas kohas) - mina puhtpõhimõtteliselt ei saa neid kuidagi pulma soovitada.

Niisiis - Eesti Miilitsa välimääraja. Tipptopp võidunud miilitsavormis koos kõikide aumärkidega, osadel juhtude sinelis, müts peas, vile ees (kui vile on ees, siis vilistatakse seda armutult ja kogu aeg), olemas on assistent miilitsad abistamas, assistent tegijad karmoskat mängimas ning kõiksugu muud tegelased kes siis ka noorpaarile igasugu "lahedaid" asju teevad (ainuke minu arvates õige ja tore abiline oli ühe miilitsaseltskonna juures korstnapühkija, sest tema nööbist saab ju õnne hõõruda). Kogu tegevust saadab mega lärm ja segadus - kaugelt näha, et miilitsad jagavad matsu ja teavad mida nad tahavad :) Juurde käivad ka venekeelsed naljandid tegevuste kohta - mul ei ole midagi vene keele vastu, mu ema on vene keele õpetaja ja mulle meeldib see keel (ikkagi väga vana ja kaunis keel) - aga need konkreetsed naljandid ei sobi pulmade kontekstis.

Mängud (ma kirjeldam siin ainult parimaid, kindlasti leiate siit mõne sobiva oma pulma):
1. Pumbaga kandoomi täispumpamine (kui ma ei eksi siis selle kohta käibis ka väljand "persepump")
2. vana Drushba mootorsaega puu lõikamine nii et rahvas on umbes 50cm kaugusel tegevusest - mõistus on peas kellegil, vä ? See on ju eluohtlik ?
3. Võileibade valmistamine pruudi poolt - põhiline komponent oli suur sibul. Hmmm, ma tahan näha ühte pruuti, kes peale seda, kui on ennast pulmapäevaks ära riietanud, soengu pähe teinud ja meigi lõpetanud, tahab kõige rohkem endale sibulahaisu külge ?
4. Ja siis eranditult minu lemmi - lapse pissipotist joogi joomine. Laske mul siis retsept meelde tuletada. Hmmm, kuidas see läks ? Kirsimahl, rosolje, majonees, sinep ja et oleks tummisem, mõned miniviinerid. Näiteks Vinku sobib ideaalselt...

Et olla 100% aus, siis pean tunnistama, et oli ka toredaid ja huvitavaid tegevusi. Näiteks õhupüssiga pulmaisale honorari välja tulistamine :) Kõik ju tahavad tabada keskel ? Onju ? Aga kuna enamus headest honoraridest oli just kaugel keskkohast, siis maksimum honorar, mis pulmaisale välja lasti, kõikus 50 - 100 kroonini. Need olid kõrval ja suutsid kogu sellest lärmis ning segadusest ka selgitustest aru saada, said kõhutäie naerda... Aga neid oli umbes 3 - pulmaisa (mina) ja noorpaar - ülejäänud ei kuulnud selles segaduses mõhkugi. Samuti pika varrega kirvega paku lõhkumine - lahe ja tore vaadata, kuid selgitusi kuulsid jälle ainult umbes 3 inimest.

Unustada ei saa ka seda, et kogu seda tegevust saadab ohjeldamatu viina pakkumine, mis ei ole ju üldse paha, meil on pidu ju ? Aga tuletagem meelde seda va Drushba saagi - kas mõtlete ka, vä ? Või siis kirvest ? Mõistus koju, hallo ?

Ühesõnaga kallid sõbrad ja külalised (ja miks ainult teie, sest ma ei usu, et ükski mõistusel olev noorpaar neid ise telliks) - kui ikka väga väga tahate noorpaarile tellida miilitsaid, siis tellige, aga kui vähegi võimalik, siis hoiduge sellest. See ei ole naljakas, see on labane ja nilbe ja pornograafia. Kui teil on kahtlusi minu arvamuses, jumal sellega, aga öelge siis vähemalt enne tellimist paarkorda järgmist sõnapaari - pulmad, miilits. Pulmad, miilits. Pulmad, miilits. Kui need teie arvates kokku sobivad, siis tellige, kui mitte, siis jätkes see palun pulmakavast välja.

Ja lõpuks - ma ei taha miilitsatele ehk neile inimestel kes neid neid miilitsad mängivad liiga teha. See tegevus vist sobib lahedati sünnipäevadesse või siis ka firma suvepäevadele, samuti laatadele ja messidele. Ja seal saab seda "miilitsa panemist" teha nii nagu torust tuleb ja see meeldib sellises kontekstis kõikidele. Nii et jäägu see tegevus siis sinna ja minu arvates - jätkem noorpaarid sellest välja.

Tervitades,

Virgo

rjad
Kasutaja rjad pilt
Võrgust väljas
Liitus: 26 Dets 2007 - 15:08
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
27 Juuli, 2008 - 09:50

Kas neid miilitsaid tegutseb rohkem kui üks? Tean vaid neid keda reporteris näidatud. Mulle selline labane nali ka ei meeldi, viisaka inimesena kannataks ära, aga pissipotist joomise peale ma tõenäoliselt kõnniks minema või ütleks paar krõbetat sõna, see oleks igastahes üle igasuguse piiri.
Ma igastahes kuulnud seda, et neid miilitsaid ei tellitagi, nad ise käivad perekonnaseisu ametis, teevad külalistega juttu nii vaikselt uurivad kus pidu, palju rahvast ja siis sättivad end teele ette, viina nad ka vist ei taha vaid ikka raha korjavad külalistelt ?

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
27 Juuli, 2008 - 14:34

Neid miilitsaid tegutseb tõepoolest rohkem kui üks :) Ka mina olen viisakas inimene, aga selle suve kogemused (üks vist ei olnud, kui nüüd väga mälus tuhnida - kirjutasin selle hiljem siia juurde) on kõik olnud sellised, et viska üht ja mida iganes tee teisega...

Minu noopaaride puhul on ikka kõik olnud tellitud (kas siis sõprade/vanemate poolt) - kui nad ka veel perekonnaseisuametites käivad, siis on see veel koledam (ma muidugi pole seda ise märganud, aga äkki siis Tallinnas, Tartus ja Pärnus seda nad ei tee).

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Atukas
Võrgust väljas
Liitus: 3 Jaan 2008 - 09:35
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
29 Juuli, 2008 - 10:01

Ma viskaks tüüpidele selle pissipoti sisu näkku. Idikad ikka :S

musu
Võrgust väljas
Liitus: 7 Okt 2006 - 17:45
Re: Need pagana miilitsad ehk esimene "EI SOOVITA !!!"
27 Juuli, 2008 - 20:20

mina selle koha pealt annaks neile lihtsalt pudeli viina, et läbi pääseda i vsjo. ma ei salli mingeid väravaid. seda enam kui need on eluohtlikud ja labased.

maarja1712
Võrgust väljas
Liitus: 10 Juuli 2007 - 14:15
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
28 Juuli, 2008 - 11:25

oh my god....ma oleks eriti onnetu olnud, kui meie teele oleksid need "miilitsad" sattunud. peaks mainima, et kui sina Virgo siin n.n. haalt tostad siis peab asi ikka kole kole olema:). loodan, et tulevaste pruutpaaride vanemad/sobrad-tuttavad saavad mahti seda lugeda ja votavad arvesse. igal tegevusel on oma koht ja aeg!

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
28 Juuli, 2008 - 12:48

No ma rõhutan ikka ja jälle, et see on minu arvamus - äkki kellelegi meeldib :) Ei tea, mulle ei meeldi ja ei hakka kunagi meeldima.

Kui sõbrad peatavad on teine asi - saab ju kokkuleppida mida ja kuidas tehakse, aga see... Ei, minu jaoks ei ole see pulmadesse sobilik

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

maarja1712
Võrgust väljas
Liitus: 10 Juuli 2007 - 14:15
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
28 Juuli, 2008 - 14:23

ega jah maitsed on nii erinevad. lihtsalt ei oska hetkel kyll oelda kuidas oleksin reageerinud, kui meil oleksid need miilitsad tee peal olnud....ma oleks vist minema kondinud, ega nad vagisi mind midagi tegema ei saa ju panna.
aga labasus ja nilbus ongi koige hullem emotsioonide kustutaja:)

Bride2008
Võrgust väljas
Liitus: 8 Aug 2007 - 15:09
Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" e esimene "EI SOOVITA !!!"
28 Juuli, 2008 - 13:56

Meie pulmas oli ka miilitsaseik aga miilitsat tegi naabrimees ja tema minu meelest üle ei pingutanud:) Mängudeks olid lipsusõlme tegemine mehe poolt, vardale silmade loomine pruudi poolt ja siis õhupüssiga täpsuslaskmise võistlus poja ja isa vahel, kuna isa on jahimees (minu äi siis). Auhinnaks saime aga ilusa kollase väikese mudelauto pereautoks:)

Aga sellised mängud, nagu Virgo kirjeldas, on küll rõvedad sellise ilusa päeva ajal. Reporterist nägin, kuidas need "päris" miilitsad mingeid silte naistele sõna otseses mõttes tissi otsas hõürudes külge kleepisid. Ma oleks selle eest rusikaga mehe kombel küll kümpi andnud.

Eks igasuguseid miilitsaid on, mina jäin enda omaga rahule ja rõõmustan, et ei saanud neid päris miilitsaid:) Aga nii palju kui on inimesi, on arvamusi:)

Pille Peokorraldus
Kasutaja Pille Peokorraldus pilt
Võrgust väljas
Liitus: 16 Juuli 2008 - 20:53
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
28 Juuli, 2008 - 19:07

Mina arvan, et kutsumata külalisi võib kohata pidudel päris tihti, ning sellega peab arvestama. Osaliselt on MIILITSATE (Pulmad.ee poolt kustutatud - see jutt ei ole konkreetsetest inimestest) tegemised minu arvates kindlale grupile päris lahedad, mõistluse piires kuid tekst on tõesti ainult allapoole vööd... olen näinud nende tegemisi paljudel erinevate kategooriatega pidudel, olen kuulnud igasuguseid arvamusi nende tegemiste kohta ning selle peale võib alati öelda: oleneb seltskonnast ja mis peoga on tegemist. Kui nad on tellitud siis pannakse tõesti nii, kuis torust tuleb, ja mida sülg suhu toob. Natuke võiks tõesti seltskonnas ringi vaadata, ning kasvõi lastega arvestada. Kui ikka neid enda peole tellida, siis tuleks lugeda sõnad peale, valida kellaaega, ning seltskonda kuhu kutsutakse. Minu kogemus nende korraldatud juhuslike pulmaväravatega, oli üllatavalt positiivne,seal ei olnud roppusi absoluutselt...kuigi ootasin esimesel pilgul midagi tõeliselt hullu.
Lõppkokkuvõtteks- kui soovite oma peole labaseid nalju, siis seda Te ka saate.
Minu isiklik arvamus nendest on neutraalne, aga on inimesi, kes nende korraldamistega on ülimalt rahul ja ka neid on olnud väga palju, kellel nende pärast häbi on olnud.

Ilusat suve.
Marko

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
28 Juuli, 2008 - 21:26

Tervitus Marko-

Sul on õigus, aga ma täpsustaksin natuke siis veel lisaks oma arvamust :)

Kindlasti sobivad "miilitsad" mingile kindlale grupile - firmapeod, sünnipäevad - aga mitte pulma ja eriti siis kui noorpaariga pole kokku lepitud ja tahetakse teha üllatust. Nii ma arvan ja seda arvamust ei muuda ka haud :) Ja et oleks siis aus, soovitan lausa neid "miilitsaid" tellida firma pidudele ja sünnipäevadele, see toimib !

Ma ei räägi ju pulmaväravatest üldiselt - vaid just labastest ja minu jaoks on hetkel labased pulmaväravad enamasti "miilitsavormis" - väravad on lahe traditsiooni, eriti kui seda tehakse vanemate sugulaste poolt.

Sõprade poolt tehtav pole kunagi olnud (no väljaarvatud üks kord, siis arvas üks sõber, et eriti sheff on panna peigmees rehvi vahetama ja lõi Mercedese rehvi katki...Mõelnud vähemalt natuke ette, siis oleks teadnud, et mersul pole tagavara ratast...) labane - lõbus ja natuke naiivne :)

Ja see "miilitsate" jutt on mul kokku kirjutatud umbes 5 miilitsa najal - mitte ühe seltskonna baasil.

Ma olen nõus 100%, et kui tahate labaseid nalju siis te neid ka saate, kuid ma ei ole 100% kindel, et pulmad on labaste naljade koht ? Mõnikord peaksime me ise (ie tegijad ehk siis lihtsalt igasugused pulmaturul aktiivsed inimesed) aru saama, mida võiks teha ja mida mitte ning noorpaare natuke ka suunama ? Või olen ma siis tõepoolest üks ainukestest kes arvab et nalja saab ka ilma roppusteta ?

Mina kohe kindlasti ei taha labasuste (ja siis seekord "miilitsate" ja pulmade) koha pealt neutraalne - ma ei saa seda olla ? Kuidas ma vastan noorpaarile, kes küsib mu käest, et keegi sugulastest on tellinud meile väravad mida teevad miilitsad (ükskõik millised miilitsad, naabrimehest, sõpradest, tuttavatest, sugulastest, proffidest), et on võimalik, et te teile meeldiba, aga on ka võimalik, et ei meeldi ?
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

liisbet
Kasutaja liisbet pilt
Võrgust väljas
Liitus: 22 Aug 2007 - 20:40
appi
28 Juuli, 2008 - 23:24

Appi. Ma vist olen elanud kuskil mujal....pole kuulnud pole näinud selliseid asju ja annaks jumal, et edaspidigi ei kuuleks ega näeks. Ka sünnipäevadel ja firmapidudel. Aga tõepoolest, maitsed on erinevad. :)

Atukas
Võrgust väljas
Liitus: 3 Jaan 2008 - 09:35
Re: Need pagana miilitsad
29 Juuli, 2008 - 09:57

Ma olen Virgoga nii nõus! Nägin korra vist "Reporteris" neid miilitsaid kes seal kuskil Lõuna-Eestis tegutsevad. Ja siis tehti ka pulmavärki seal telekaamera ees. Lihtsalt piinlik vaadata. (Olid kõik need "mängud" mida Virgo nimetas)Täitsa malakad ikka! Pruutpaar oli ikka suht ähmi täis ja ainsad kellel tõesti lõbus ja naljakas oli olid need nn miilitsad ise. Nendele miilitsatele ütleks, et kui viina tahate siis minge Säästu marketisse, seal praegu Rahva viina soodukas aga pruutpaarid jätke rahule. Ja milline sõber/sugulane telliks pulli pärast sellised matsid oma kallite pulma?? Täielik austuse puudumine ju! Soovin südamest, et ükski pruutpaar ei peaks nende toladega kokku puutuma. (Pruudist on kahju, ma vist isiklikult puhkeks nutma kui sellised töllid peaksid pulmarongi teele sattuma).

Pilks76
Võrgust väljas
Liitus: 12 Sept 2007 - 21:13
Re: Need pagana miilitsad
29 Juuli, 2008 - 10:17

Meiel väravaid ei tehtud ja isekeskis mõtlesime, et kui oleks ikka midagi sellist olnud, mis meie arust ikka täiesti out oleks olnud, siis me ei oleks selles lihtsalt osalenud. Tundub, et vahest keeratakse nende igasugu katsetega ikka korralikult üle vindi. Pulm peaks ikka igati meeldiv päev olema, ilma et oleks mõnda nilbet seika meenutada.

awekas
Kasutaja awekas pilt
Võrgust väljas
Liitus: 26 Juuli 2007 - 15:01
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
29 Juuli, 2008 - 11:32

Minul olid väravad... 4 tükki. Aga kõik olid isemoodi ja mõttega tehtud ja omade inimeste poolt. Väravad on tegelikult vana ja armas komme ja väikestes kogukondades väga levinud. Olen kuulnud väga häid värava ideid. Minule tegid väravaid ainult minu enda tuttavad, kes teadsid täpselt, mida teha ja miks ja lisaks oli minu ema kõigest teadlik, kellel oli ka raskemad ülesanded ära organiseeritud. Kõige ekstreemsem oli lehm. Teate küll see mustavalge kirju, kes piima annab. Esimene ehmatus oli , et mina või? lüpsma? selle valge kleidiga? Tegelikult olid kokkulepped juba varem pulmaseltskonnas tehtud ja minu onunaine aitas hädast välja. Töö kiire ja korralik ja lehm sai väikese kergenduse. Kõikides asjades sain kaasata peorahvast, kes heameelega tõttas appi, küll hakkalihamasinat kokku panema, küll lipsusõlme sõlmima või ülisuure kirvega pisikest halgu lõhkuma. See kirves on muuseas minu kodukohas paarkümmend aastat usinat kinnipidamise tööd teinud. Samuti on saanud traditsiooniks tegelikult ülikerge sangpomm, mida siis pruudil palutakse loopida ja mida siis õblukesed õrnad pruudid järsku naerunäol õhku viskama hakkavad. kinnipidamisi saatis akordionimuusika ja laul. Rahvas sai väikese tantsugi keerutada enne kui taas autodesse istuti. Ühed kinnipidajad olid rahvariietes, teised aga metsavahel metsaloomade kostüümides. Trusbasae asemel saagisime meie kahemesaega. Et ikka näha kas koostöö sujub. See ei määrinud, ei olnud ohtlik ja tal oli ka oma point.

Arvan, et seda kommet ei tohiks unustada, aga unustada ei tohiks ka kellele ja miks seda tehakse. Virgo kirjeldatud kinnipidamise peale oleksin olnud maruvihane. Ei... pigem nukker ja solvunud.

19.07.08

19.07.08

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
29 Juuli, 2008 - 13:57

Vot sellega olen ma 100% nõus, et kõikidel tegevustel pulmades peab olema point (ja idee) - ei ole tegevusi, mida me teeme lihtsalt niisama. Tegevused peavad olema üksteisega seotud ja üks tegevus võiks viia teiseni loogilises jadas.

Sinu poolt kirjeldatud väravad on tõepoolest kenad, neid oleks isegi lust nautida :)

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Pille Peokorraldus
Kasutaja Pille Peokorraldus pilt
Võrgust väljas
Liitus: 16 Juuli 2008 - 20:53
Re: Need pagana miilitsad ehk "Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA
29 Juuli, 2008 - 15:49

Tervitus Sullegi Virgo jt !

Ütlen siis veel niipalju selle naeutraalsuse koha pealt, pidasin silmas seda, et kui pruutpaar "miilitsaid" soovivad, siis mina ei ole õigeks pidanud nende soovi mitte austada (inimesi on tõesti erinevaid).
Muidugi olen alati oma seisukohta antud teemal ka selgitanud.
Ei ole ise nn labaste naljade tegija ja ei kiida seda kunagi teiste korral ka takka!

Pulmaväravad on kindlasti üks lahutamatu osa ühest pulmapeost. Pruutpaar alati tegelikult ootab seda ja need, kes väravaid teevad, peaksidki arvestama sellega, et ülesanded peaksid olema lihtsalt, lõbusad ja meeldejäävad.

Kena suve jätku :)

pisimumm
Kasutaja pisimumm pilt
Võrgust väljas
Liitus: 5 Juuni 2007 - 11:38
"Ou shitt" ehk esimene "EI SOOVITA !!!"
29 Juuli, 2008 - 22:00

Ei mõista, kommentaar haihtus (mitte iseenesliku refreshi pärast, pärast "Lisa" nupu vajutamist), aga eks kirjutan siis uuesti.

Saan Virgost täiesti aru. Meile korraldati samuti kohalike (naabrite) poolt väravad ja see nr 4 ehk jubedused lapse pissipotis oli täiesti olemas. Meil väga sodine värk ei olnud - punavein ja viinerid - aga siiski suht kreisi on midagi kuskilt fekaalianumast manustada. Virgo maitses seda sodi enne meid ja sellest on suht ilmekaid fotosid :)

Teine asi olid kartulid, mis imepeenikesi naelu täis topitud ja mida pidime peigmehega võidu koorima. Sain oma sõrme mõnusasti katki ja sinna tekkis mitmeks päevaks päris korralik ja valus põletik. Üritasime neid koorida nii, et riideid mitte kogemata ära määrida.

No ei olnud eriliselt tore ega vaimukas. Kui rong kinni pidas, käis mul ka see "ou shit!" tunne läbi. Õnneks oli Virgo seal meie eest lööke vastu võtmas aga no minu arvates võiksid ikka piirid olla, mida üks inimene tegema peab (ja ega ta peagi, ta lihtsalt üritab heast südamest noorpaari säästa). Seda pagana potti nähes (see on meil paraku kuuri all ikka veel miskipärast alles) läheb mul siiani veidi süda pahaks.

Ja tegijad olid tagantjärele endaga rahul ka. Ma ei ütle, et pulm kuidagi sellest rikutud sai aga noh... enne võiks ikka küsida mõne pereliikme käest, kas seda asja üldse tahetakse, kui siis kuidas jne.
Näiteks ise olin just enne pulmavanemalt palunud et neid nn soorollimänge ehk siis kus naine titte mähkima ja mees puid lõhkuma peab (võiks ju ka vastupidi, eksole) ei oleks. Ja mida ma pidin seal väravas tegema? Titte mähkima. Ja peigmees vihma käes suurt pakku lõhkuma. Kenijaalne.
Ma tahan öelda seda, et kui inimestel on mingid kindlad põhimõtted, siis võiks ju neid teada ja austada - ei pandaks ju pulmas, kus näiteks üks või mõlemad pooled on araabia või türgi päritolu, teda/neid kiiruse peale sealiha sööma vms.

Aga noh, kindlasti on olemas ka toredaid väravaid/miilitsaid. Vedamise küsimus.

ants laggi
Võrgust väljas
Liitus: 30 Juuli 2008 - 09:38
Re: Need pagana miilitsad
30 Juuli, 2008 - 10:53

hea lugeja!saan aru et antud lugu on kirja pandud 26.07.08 pulma põhjal.olin ka ise seal pruudipoolse külalisena.lisan kohe et olen ka ise staazikas õhtujuht ja pulmavana.lisangi omapoolse arvamuse toimunust.see ei pruugi küll loo autorile meeldida-kuid ta vassib ja päris kõvasti.mingit beebipotijooki seal pulmas ei pakutud.samuti polnud miilitsatel üldse mingeid vilesid millest oleks vilistatd.see et nad kõvasti rääkisid on iseasi.polnud ka neil seljas sineleid,oli väga palav.polnud ka mingit lõõtsmoonikuga pillimeest kes nooti ei tundnud,ja kogu miilitsatepoolne vestlus käis eesti mitte vene keeles.nägin ka võileiva valmistamist.ei olnud lähteaineks ainylt sibul.seal olid leib,suitsuvorst,või,kurgid,tomatid,1sibul.ja noorpaari võis igaüks aidata.mingeid roppusi ja solvanguid ei lausutud ja see et madratsipumbaga kondoomi täis pumbati pole ju teab mis erand-olengi ennem näinud.mina olen seda meelt et kui minnakse mingisse Eesti piirkonda mis jääb Tallinnast välja,siis tuleb lihtsalt arvesteda selle piirkonna traditsioonide ja kultuuriomapäraga.kui Tallinna elanike igapäevaseks kaaslasteks on pangalaen,liising-nälg ja võlg ning sellest tulenev stress,siis maapiirkonna inimesed on lahked ja lihtsad.ja teistsugused on ka nende naljad-lihtsad.

pisimumm
Kasutaja pisimumm pilt
Võrgust väljas
Liitus: 5 Juuni 2007 - 11:38
Re: Need pagana miilitsad
30 Juuli, 2008 - 12:34

"mina olen seda meelt et kui minnakse mingisse Eesti piirkonda mis jääb Tallinnast välja,siis tuleb lihtsalt arvesteda selle piirkonna traditsioonide ja kultuuriomapäraga.kui Tallinna elanike igapäevaseks kaaslasteks on pangalaen,liising-nälg ja võlg ning sellest tulenev stress,siis maapiirkonna inimesed on lahked ja lihtsad.ja teistsugused on ka nende naljad-lihtsad."

Vabandust väga, olen ise täiesti eluaegne maainimene ning pulmad toimusid meie külas ja meie talus, seega väga ruraalne olustik jne. Aga - ei ole minu maitse naljade osas lihtne (kui lihtsus tähendab kasvõi kergeltki labast) ja ei ole ma ka sõbralik ega lahke kui mind selisesse "lihtsasse" ebameeldivasse olukorda oma pulmapäeval asetatakse. Elagu ma siis kasvõi süvametsas.

PS: beebipotijook oli meil näiteks täiesti olemas (nagu mu allpool olevast postitusest lugeda saab) ning meie pulm jäi samuti Virgo selle suve pulmade sekka - ma usun, et ta pani oma emotsioonid kokku mitmest pulmast, mitte ainult ühe põhjal.

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need pagana miilitsad
30 Juuli, 2008 - 20:29

Sul on 100% õigus pisimumm :) Ma ei pidanud silmas ühtegi konkreetset sündmust eraldi, vaid seda ideed. Ja asja mõte on ju, et asi peab sobima pulmadega ja lihtsalt minu arvates ei sobi.

Ja seda ma siin ka välja ütlesin :)

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Need pagana miilitsad
30 Juuli, 2008 - 20:22

Kuulge...Lugege lõpuks mu blogi ikka lõpuni ja mõtestatult läbi !!! Kuigi ma pole konkreetselt öelnud, siis ma räägin ju kogu aeg mitmuses, mitte konkreetsest juhtumist vaid mitmest kokku. Mitmest ehk siis rohkem kui üks ? Ja ma ei too välja ühtegi nime ega kuupäeva kuna arvan et see pole vajalik just tegijatele mõeldes. AItab sellest kui ma ütlen välja oma arvamuse. Ma ei ole kunagi öelnud et mingi konkreetne "miilitsate" punt.

Aga üks viimastest peatustes oli lihtsalt viimane tilk karikas, mis ajendas kirjutama.

Mis pagana piirkonna traditsioon on see, et seal tehakse idiootlikke nalju - tule taevas appi ? Kuskilt läheb ikka hea ja koleda piir... Jätke see maakondlik asi kohe välja, palagani tehakse igalpool ja ilusaid pulmi samuti igal pool - nii Tallinnas, kui Raplas, kui Põlvas, kui Tartus, kui Narvas, kus iganes. Mida see Tallinn siia puutub ja pangalaen siia puutub (ja stress...) ? Väga vabandan, kuid "sitt" on "sitt" sõltumata sellest kas sa teed seda metsas põõsa all või viitärnilise hotelli tualetis - haiseb ühtemoodi.

Tervitades,

Virgo
__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee

awekas
Kasutaja awekas pilt
Võrgust väljas
Liitus: 26 Juuli 2007 - 15:01
Re: Need pagana miilitsad
30 Juuli, 2008 - 20:54

Aga mis nägu pruutpaar oli? Ma millegi pärast arvan, et kogu Virgo jutu mõte on tegelikult see, et kui on ikka näha, et pruutpaari naeratus on pingutatud ja pilk õnnetu, siis ei tasu vinti üle keerata ka siis kui tegu on oma külast pärit peigmehe või klassiõest pruudiga.

Mulle meeldivad traditsioonid ja väravad on lahedad.. nagu ma ka allpool oma väravatest kirjutasin, aga tegijad võiks taibata, et pruutpaari jaoks on see kõige tähtsam päev nende elus ja loodetavasti saavad nad pulmi pidada ka ainult üks kord elus. Milleks seda päeva ära rikkuda? Hea väravategija, näeb ära kus maalt hakkab igav või mis tegelikult pruutpaarile sobiks.. Kui pruut ei oska ikka sukasilmi luua või titemähkimise juures suurelt haigutakse siis saab ju tegevuse kiirelt lõpetada või sootuks ära jätta.

Ma ei tahaks uskuda, et Virgo on seda tüüpi mees, kes ise miilitsaid kardab, pigem võtab ta pruutpaari heaolu alati oma südameasjaks, ja meelerahu häirimine teeb ta lihtsalt nukraks.

Lihtsalt austage ka pruutpaari, see on nede päev!

19.07.08

19.07.08

veikepeike
Võrgust väljas
Liitus: 8 Okt 2007 - 13:14
Re: Need pagana miilitsad
5 August, 2008 - 20:02

Tervitus kõigile!

Jagan oma kogemusi "miilitsatega". Meie pulm toimus 2. augustil Haanjamaal. Olime just jõudmas peopaika kui teel seisid miilitsad. Olime mõni hetk varem pulmaisaga neist rääkinud ja selle tulemusena veid ärevad. Virgo jutt siin tegi mind eriti ärevaks ja ettevaatlikuks. Peaaegu olime valmis neist mööda sõitma või nad ära rääkima,et nad meid ei tülitaks, kuid siis nägin tuttavat kes nad kohale oli ajanud ja see tegi asja rahulikumaks. Pulmavana andis "miilitsatele" teada, et meil väga aega pole. Esimene ülesanne sai antud autojuhile, kes alguses veidi vastu punnis kuid lõpuks kõik vapralt kaasa tegi. Seejärel läks lahti palju tegevusi korraga. Anti ülesandeid ämmadele, sugulastele, sõpradele. Pruutpaari ei puututud. Kõik ülesanded olid põhjalikult läbi mõeldud, korraldatud,oma mõttega ja jutuga. Ei toimunud midagi piinlikku vaid vastupidi kõik said kõhutäie naerda ja oli mida järgmisel päeval meenutada.
Ülesanded mida lasti teha:
vikatiga heina niita,
titte mähkida, riietada, joota
suusatamine mööda asfalti
kummikinda katki pumpamine
naela pakku löömine
rõngastega limonaadipudelite täpsus viskamine
hakklihamasina kokku panemine silmad kinni

Võibolla oli veel midagi aga hetkel ei meenu. Tegevus käis kiiresti ja läbisegi.
Külalised said end olulisena tunda ja abistada.

Lõpuks kinkisid "miilitsad" meile seinataldriku ja aukirja. Meie miilitsad leiab aadressilt http://miilits007.googlepages.com/

ALgul kartsin, kuid nüüd ei kahetse ja karda.

Meie päevale lisas see vürtsi ja ei toimunud midagi nõmedat.

Sellised on meie kogemused ja soovin ka teistele sama toredaid "miilitsaid" :)

veikepeike

BellaKrissu
Võrgust väljas
Liitus: 20 Märts 2007 - 16:33
Re: Need pagana miilitsad
23 August, 2008 - 15:54

Tõesti, võibolla on Eestis palju neid miilitsate kampasid aga meie jäime ka Võru miilitsatega väga rahule! Ei mingit noorpaari piinamist ja tavalist pakku-nukku. Andekalt oli välja mõeldud terve hulk ülesandeid, mille me jagasime oma külaliste vahel ära ja iga ülesande jaoks oli meil varnast võtta õige tegija ka. Nii tuli näiteks autojuhil tunda liiklusmärke (vähe naljakamate tähendustega muidugi kui tavaliselt), puhuda alkomeetrit, sõita ülipisikese jalgrattaga, pumbata kummi. Pulmavana pidi tundma rahatähtesid, mis tuli veest välja võtta ja riputada nöörile (no veel olnud rahatähed vahetati muidugi salaja 2-krooniste vastu). Kohe lapse saavad noored mähkisid ja riietasid nukku. Üks isa lõhkus pikavarre otsas oleva kirvega pakku, teine saagis trušbaga puud. Just abiellunud paar näitas, kuidas lammutada hakklihamasinat ning kinniste silmadega see taas kokku panna. Kaks kursakat viskasid rõngaid ümber pudelite. Hea õmbleja sõbranna pidi suure nõelaga õmblema kotti. Kodus pidevalt heina niitev mehe õe mees niitis vikatiga heina. Mehe kaks väga head sõpra pumpasid lõhki kummikindaid. Minu kaks head sõbrannat lõikasid suurt leiba miski vändaga lõikuriga. Sõber, kes oma pulmas lõi täpselt sendi pihta kirvega, lõi naelu pakku.
Kõigil oli lõbus ja kõik jäid rahule! Ja meie kui noorpaari poolt suured tänud Võru miilitsatele! Veikepeike postitusest saab nende koduka aadressi ka.
Veel kord- kõik miilitsad pole lihtsalt labased :)
Tervitused!
BellaKrissu

Abielus alates 2. august 2008