Pulmade korraldamine - see on imelihtne! - Planeerimine

Sisestas Virgo Jaani,
Blogide kategooria: 

Te olete lõpuks otsustanud, et abiellute. Teete suured pulmad ja kutsute palju külalisi või teete väikesed pulmad ja kutsute natuke vähem külalisi, peaasi, et oleksid ilusad ja meeldejäävad pulmad.

Sedasi mõeldes võtate kahekesi paberi ja hakkate pulmi planeerima: registreerimise kuupäev, laulatus, pulmapeo koht, pulmaauto, toitlustamine ja joogid, pulmavana, ansambel või diskor, pulmakutsed, riietus, lilled, soeng, tantsuõpetaja. Siis võtate lahti telefonikataloogi ning avastate end peale mõningast kirjatööd mõtlemas: millist kohta valida pulmapeoks, milline näeb välja see N nimetusega mõis, kas see pulmavana on hea, milline ansambel kutsuda, kes aitaks seda kõike planeerida ja nõustada, palju see maksma läheb, kes küll viitsiks need kohad läbi käia?

Te kas helistate kõik need kohad läbi, lepite kõigiga kokku ajad ja lähete vaatama, kulutades selleks oma aega ja raha või te küsite nõu inimeselt, kellel on rohkem kogemusi ja aega - kumma te valite?

Enamik noorpaare valib esimese variandi ja tormab ise tegema, ise organiseerima ning ise vastutama. Loomulikult aitavad neid vanemad, mõned sõbrad ja töökaaslased. Kurb on öelda, aga lõpuks leiavad ka nemad, et aega on läinud palju, organiseeritud on vähe, kõik maksab rohkem, kui sai planeeritud ning paljud asjad jäävad viimase hetke peale. Aga valides teise variandi ?

Ei, ma ei taha öelda nüüd, et siis laabub kõik, siis on kõik hea, peale seda hakkab taevamannat sadama ja saabub õnn teie maija. Ma tahan öelda, et siis on teil lihtsam - teie annate ette, mida te enda pulmapäevalt ootate, palju on teil resursse ning teile tehakse vastavalt teie soovidele pakkumine. On see siis kogu pulma organiseerimine või osa sellest - teie oma aega (=raha) korraldamise peale ei kuluta.

Kui te ei taha võtta ühendust professionaalidega ja tahate ise oma pulmi korraldada, siis annaksime 10 nõuannet pulmade planeerimiseks

10 nõuannet

  1. Pulmad on teie, mitte teie vanemate omad - pahatihti juhtub nii, et teie vanemad suruvad peale oma ideid ja tahtmisi. Proovige sellest mööda minna ja teha pulmad nii nagu teie tahate. Kuulake, mis head nõu on neil teile anda, aga ärge tehke oma pulmadest teie vanemate pulmade koopiat.
  2. Mida rohkem inimesi, seda raskem on teil endal pulmas - tavaliselt mõeldakse suurema inimeste arvu puhul ainult sellele, et oleks piisavalt suured ruumid ja piisavalt sööki-jooki. Õige, aga te unustasite ära, et etikett nõuab ka külalistega suhtlemist: 20 külalisele tere öelda on lihtne, proovige sedasama 200 külalisega.PS! Ärge unustage ka nn kriitilist massi, kui tahate head pulma - see algab umbes 50 inimest. Kriitiline mass tähendab seda, et siis on 100% kindel, et teie pulmas on igaljuhul ka neid inimesi, kes kõigest osa võtavad :)
  3. Ärge kutsuge kõiki, keda teate - ärge kutsuge inimesi sellepärast, et teie pidu oleks hästi suur. Kutsuge need külalised, kes teid tõeliselt tunnevad ja armastavad. Kui neid on palju, siis pole muidugi midagi teha…Iga külaline, on ka lisakulu, mida ei tasu unustada…
  4. Rahu, ainult rahu - võtke oma pulmade organiseerimist rahulikult ja proovige mitte närvitseda- maailm ei lõppe peale seda otsa. Lugege Murphy seadusi ja naerge. Te tahate, et pulmad oleksid ilusad ja meeldejäävad- lubage endale siis rohkem naeratusi, kui mossitamist.
  5. Pulmatraditsioonid ei ole käsukorras täitmiseks - ärge ehmatage ära, kui keegi ütleb, et 'Te peate tantsima valssi, see on traditsioon !!!' või 'Te peate tegema noorpaari testid, see on traditsioon !!!'. Kui te ei taha, siis te ei pea tegema midagi, mis teile vastumeelt on. Traditsioonid on ilusad asjad, aga nende pärast oma tuju rikkuda on ka totter.
  6. Võtke alati kirjalikud pakkumised - kohustuslik äris, aga kehtib ka pulmade organiseerimise puhul- võtke alati igalt poolt kirjalik pakkumine, kus on kirjas ka, mida selle raha eest saab. See aitab vältida maksmise juures tekkivaid arusaamatusi nagu 'Peate maksma poole rohkem, kuna meil läks ruumide koristamiseks poole rohkem aega'. Kui teil on kirjalik pakkumine, võite nad, vabandage väljenduse eest, pikalt saata
  7. Parem üks suur saal, kui mitme erineva ruumi ja toakesega - valige parem üks saal pika lauaga, kui sopiline ruum - te tahate külalistega ka suhelda, mänge korraldada ja palju muud teha, mitte neid üle maja kogu aeg otsida.
  8. Kinkide nimekiri - see pole küll Eesti levinud, kuid soovitame seda kasutada. Leidke oma tutvusringkonnast keegi (või näiteks meie), kelle käes on kinkide nimekiri ja paluge kutsutud külalistel talle helistada- te ei taha ju, et teile kingitakse 2 kohvimasinat, 4 röstrit ja 6 sööginõude komplekti (kõik ühe firma tooted…)
  9. Varuge aega - kui hakkate pulmaplaani pidama, arvestage ürituse planeerimiseks vähemalt 2 kuud ja kui tahate seda teha suvel, siis vähemalt 4 kuud - kui te tahate organiseerida vähema ajaga, võib juhtuda, et teile sobiv paik on broneeritud, teile meeldiv ansambel kinni ja rätsep hõivatud
  10. Ärge kogu selle organiseerimise ja planeerimise peale unustage, miks te seda teete - kogu selle organiseerimise ja planeerimise kõrval tuletage endale aeg-ajalt meelde, miks te seda teete ja võtke asja rahulikult- sellest peab tulema ju teie elu üks meeldejäävamaid päevi. Laske ka siis planeerimisel ja organiseerimisl olla endale meelepärane ning hea. Või veel parem - laske professionaalidel teid aidata.
neltzik
Võrgust väljas
Liitus: 21 Aug 2007 - 18:42
Re: Pulmade korraldamine - see on imelihtne!
5 September, 2007 - 21:52

Kas oskate öelda millal on võimalik lugeda lehekülge pulmaisa.ee
Kas oleks võimalik saada Teie e-mail, et natukene suhelda seoses minu pulmaga?

alyssia
Võrgust väljas
Liitus: 26 Sept 2008 - 16:04
Re: Pulmade korraldamine - see on imelihtne!
26 September, 2008 - 16:57

tere kas ansamblite hinnakiri on kuskil avalik?