Pulmade planeerimine - Planeerimine

Sisestas crizzy19882,
Blogide kategooria: 

Kõik sai alguse kuupäevast kui mu kallis tulevane mulle abieluettepaneku tegi. Aga eks see ole ju iga naise unistus oma pulma planeerida ja kõik täiuslikuks muuta. Ma väikest viisi perfektionist. Ja kindlasit ka kontrollifriik, tahan igast pisimat detaili teada kes??, kus?? kuidas?? jnejne.

Kui ma läksin pruutkleite selga proovima teinekord, paluti meil istet võtta ja pakuti kohvi/teed. Ja siis küsiti, et millist kleiti mulle meeldiks selga proovida?? Ja ma siis kirjeldasin, et millist ma siis lõpuks tahan. Müüad olid imestunud, et teadsin viimse detailini milline kleit olema peab. Ja siis tõid nad minu kirjeldusele vastavad kleidid välja. Ning nad ütlesid , et ma üks väga vähestest kes teab kindlalt mida tahab. Enamus pruudid pole kindlad, mida nad soovivad, mida ei saa ka pahaks panna. Aga leidsin oma kleidi päris kiiresti, teine kleit mille selga proovisin sobis supper hästi ja oli imeilus, tundsin kohe kleidi ära olin seda varem ka pildi pealt näinud.
Meie kindel otsus abielluda aasta 2011 aastal sai vastu võetud täpselt aasta ennem ehk siis 6.aug.2010. Ja septembri esimene nädalavahetus andsime juba kleidi tellimuse sisse.

Üsna kiiresti sai ära otsustatud pulmade põhivärvid ja läbiv teema - punane, valge + liblikad. Seejärel hakasime vaikselt vaatama asju välja valima, tordilõikamiseks komplekt, tordikaunistus, küünal, klaasid, sõrmused, peigmehe ülikond jne. Lõpuks kui asi kutseteni jõuds leidsime supper kutsed supper tegijalt. seda saab näha albumist Kristi & Tim.

Aga mis minu põhipoint selle blogi juures on, et olen täiega sisse ennast elanud pulmade planeerimise juurde, ning see pakub mulle väga suurt huvi. Ning olen isegi hakkand mõtlema, et seoks selle meeldiva töö oma elukutsega. Oleka ju nii tore igapäevaselt pulmaplaneerimisega tegeleda ja teisi õnnelikuks teha, ning ise pajude erinevate pulmade juures olla.
Leidsin siin HOllandis isegi vastava koolituse mis kestab 9 kuud, kus õpetatakse põhialuseid oma ettevõtte loomisel ja kõiki pulmadega planeerimise asbekte.. Miks mitte?? Samas kas see tasub ära??!! Siin kindlasti palju populaarsem planeerijate abi kasutada, mis Eestis ilmselt ei ole eriti populaarne, aga loodetavasti muutub see tulevikus!! Aga selleks, et turul läbi lüüa peaks see olema midagi teistsugust ja erilist, mis tekitaks huvi pruutide seas. Kuidas selleni jõuda?? Samas õtteid nagu oleks, kuid need vajavad täideviimist ning koolitus vajab läbimist :P

Aga seni sooviks edu kõikidele pruutidele planeerimise juures.

Urmas Ääro
Kasutaja Urmas Ääro pilt
Võrgust väljas
Liitus: 12 Aprill 2009 - 13:35
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 12:22
Fotograaf Urmas ÄäroKardan, et pean su kaunist unistust tublisti jahutama. Kahjuks!
Olen üle 10 aasta pulmafotgraafina tegutsenud ja turust teatud aim olemas. Eestis on olnud aeg mil agentuurid olid täies hiilguses ja nende korraldatud pulmad olid tõeliselt tasemel. Agentuurides oli tööl palju piigasid ja nad tegelesid usinalt paljude pulmadega. Enamjaolt oli keegi ka igas pulmas kohal ja jälgis, et kõik kenasti sujuks. Kuid paraku juba mitmeid aastaid ei lähe neil kuigi hästi. Õigem oleks vist hoopis öelda, et enam üldse ei lähe. On jäänud vaid mõned üksikud kes üksi ka tegutsevad. Oli aeg kus peaaegu iga pulm mille ma pildistasin oli agentuuri korraldatud. Nüüd vaid 1 või 2 aastas. Reeglina välismaised kes ise ju eemal olles eriti teisiti ei saagi. Ehkki ka see nö poolvälismaine paar ei ole siiski reaalne klient sellisele teenusele sest rõhuv enamus suudab asjad ise ära korraldada. Veel võin Sulle öelda, et päris suur osa pruute kes oma pulma on kaunisti ära korraldanud mõtlevad samuti, nüüd kogemus olemas ja ka tahtmine seda kaunist tööd teha (küllap kaunis töö aga kindlasti mitte kerge). Tuleb siiski ka lisada, et üliüksikud on suutnud ka midagi korda saata. Kuid agentuuriks pole siiski asi kasvanud.

Miks see turg Eestis ei toimi? Ega ma väga veenvalt vastata ei oska. Siin võiks muidugi teistelt oma pulma korraldavatelt pruutidelt pärida. Miks te ei kasuta agentuuri teenuseid? Ma isegi ei küsiks seda, et kes kasutab. Arvan, et seda vastus ma juba paraku tean.

Võin siin veidi arutleda ka sel teemal, miks mujal nii populaarne teenus Eestis ei toimi. Enne veel väheke targutan kui lubad :) Sinu väga tugev visioon võib selles töös hoopis kahjulikuks osutuda. Pruutidel on see visioon enamustel üsna selgelt olemas. Olete te, armsad naised, oma pulmast ju ikka aegajalt mõelnud, juba lapsepõlvest saati. Aga ehk ongi siin hoopis uus võimalus. Tutvustadagi end väga konkreetse stiili ja nägemusega, teenus kitsamale sektorile. Stiilis Mõisaromantika.

Aga siiski, mulle tundub, et meil on osa agentuuri rolle teised tegijad oma õlule võtnud. Küllap, konkurensieeslise loomiseks. Nt mitmed mõisad pakuvad lisaks ruumidele ka suurepärast kööki ja jagavad meelsasti ka muude usaldusväärsete tegijate kontakte. Tegelikult näengi agentuuri rolli just usaldusväärsuse müümises. Infost ju puudust tänapäeval ei ole. Eks pulmad.ee gi jagab infot tegijate kohta ohtrasti. Ja teatud mõttes pretendeerib justkui virtuaalse agentuuri nimele. Info rohkus aga tekitabki just tegelikult uue vajaduse selle info tarbijale. Keda usaldada, kes ei vea alt. Kelle kvaliteet on kindlalt reklaamis lubatud tasemel. Vaadake või fotograafide kataloogi siinsamas. 54 fotograafi on end pulmafotograafina kirja pannud. Suurel osal portfoolios pildid ühest või kahest tõenäoliselt sugulase või sõbra pulmast. Eestis on 5-6 väga head pulmafotograafi ja nii teist niipalju tibanõrgemaid. Ülejäänud valmistavad peale pulma pruudile ilmselt pettumuse. Kirjutasin sellest uuest masust tingitud olukorrast ka oma blogis sellel lehel.

Eestis on ka pulmaisad suure osa agentuuride rollist omale võtnud. Tegelikult pigem vist saanud, agentuuride õitseajal polnud neil vaja seda teha. Lääne poole vaadates me sellist tegelast üldiselt pulmadest ei leiagi. On küll olemas korraldaja või koordinaator kes asju ka kohapeal koordineerib.

Mul on kahju sellest, et meil enam sellise haardega agentuure ei ole. Pulmade kvaliteet on selle võrra kindlasti madalam. Möödunud paari aastat iseloomustab just nõrgemate tegijate väljailmumine. Näen seda eriti tugevalt just pulmaisade suhtes. Eks see on ka kõige silmatorkavam detail. Agentuuridest oleks siin kindlasti abi. Küllap jagavad minu arvamust ka paljud teised tegijad ja äkki ei olekski paha mõte hoopis omalt poolt mingil moel õlg alla panna.

Sass Nixon
Võrgust väljas
Liitus: 8 Veebr 2008 - 11:42
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 13:16

Olen Urmase öelduga 100% nõus!!! Turule on tekkinud uued pulmaisad, kes lubavad maad, ilmad kokku -peaasi, et saaks kliendi endale! Hinnatase on neil kindlasti madalam, kui seda tegijatel pulmaisadel. Seda on mulle rääkinud noorpaarid, kellega plaanin pulmi või need kellele olen juba pulmi teinud. Selliste pulmaisade argument on hea müügitöö ning arvamine, et kui üks pulm läks hästi küll siis ka teised nii lähevad. Kuid asi pole ju sugugi nõnda! Igat noorpaari ja pulma tuleb võtta eraldi ja mitte pakkuda stamp -programme, kus pulmategevused maha kirjutatud mõnest ajast ja arust mänguraamatust. Alati pakun noorpaarile ka pulmakorraldajat, sest siis on pulm kindlasti selline nagu noorpaar seda soovib! Pulmakorraldajal on ju ka see eelis, et tema saab teenuseid odavamalt, alla turuhinna , kuna pakub ju cateringidele, pulmakohtadele jne tööd. Ja, kui ta pakub noorpaaridele paketti, kus on hinnad samad, mis noorpaaridele pakutakse -siis leian, et kindlasti peab olema pulmas inimene, kes hoolitseb tagala eest. Pulmapidu koosneb paljudest pisidetailidest ja miski ei tohi kahe silma vahele jääda! Pulm on ikkagi ühekordne aktsioon ja seal ei saa teha apsakaid. Samuti kõik pulmadega seonduvad väljaminekud on ju ühekordsed! Ja Urmase jutule lisan veel ka tõdemuse, et ka häid fotograafe on vähe -nii 10 kanti. Olles Urmasega ise pulmades kokku saanud -tean kinnitada, et temaga on super koostööd teha! Aga alati ei olda nõus hea teenusega, kuna puuduvad vahendid või siis on keegi tuttav pildistamas. Pulmas tehtud vigu aga parandada ei saa...

crizzy19882
Kasutaja crizzy19882 pilt
Võrgust väljas
Liitus: 20 Mai 2010 - 01:32
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 13:26

Jaa, olen mõlema kommentaaridega nõus. Ning suurtänu selliste kommentaaride eest! Väga huvitav lugeda kogenud inimeste kommentaare. See lihtsalt ilus mõte, millega läbi lüüa suhteliselt raske.

Ja eks sama kehtib nii pulmaisade, kui ka fotograafide ja kõige muu kohta. Paraku jah mõeldakse, et oh me võtame selle odavama, tuleb kasuks, aga võibolla hiljem selgub tõsiasi, et see inimene ei saagi oma asjadega hakkama ja rikub asja hoopis ära.

Urmas Ääro
Kasutaja Urmas Ääro pilt
Võrgust väljas
Liitus: 12 Aprill 2009 - 13:35
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 17:11

Fotograaf Urmas ÄäroTegelikult ikka võiks meil häid pulmaagentuure olla küll. Oleks lahe kui keegi siiski julgeks üritada ja leiaks õige tee. Ja kindlasti peaks see siiski olema kindla ja eristuva visiooniga. "Unistuste Pulm" tähendab meie jaoks vist ikka sellist ameerika moodi pulma uhkes mõisas pikkade kleidisabade ja kaunite pruutneitsitega. Aga kindlasti oli unistuste pulm ka see mis peeti tuulisel rannal suures valge 3 tipugas telgis, ümber hulk surfaritest sõpru. Üks agentuur ei saa kindlasti nii erinevaid stiilselt korraldada.

Odavate tegijate puhul on peamine mure selles, et neilt loodetakse rohkem ja siis sageli pettutakse. Endalgi elus mõni selline kogemus. Ostad odava mõeldes, et mis seal ikka, asi on asi, küll ta asja ikka ära ajab. Siiski selgub, et ei aja, viskad hiljem lihtsalt minema ja lõpuks ostad ikka korraliku :)

crizzy19882
Kasutaja crizzy19882 pilt
Võrgust väljas
Liitus: 20 Mai 2010 - 01:32
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 13:36

Nagu ma allolevas kommentaaris vastasin ka, et mul selle üle ainult hea meel!
Ja ei ole midagi, see lihtsalt mõte, mis võibolla ei jõuagi teostamisele. Kuna väljaspool Eestit turg tunduvalt laiem ja ma ei pruugi isegi turule jõuda, sest nimelt asun Hollandisse elama peale pulmi.

Lugesin Teie blogi läbi, see oli väga huvitav, kuid kahjuks jah asjad nii juba on, et pakutakse odavat teenust ja just need kellel ei ole võimalus paremat pakkujat palgata valibki selle nn odava fotograafi või pulmaisa. Kuid jah kahju on hiljem sellist pettumust saada, kui pole ilusaid pilte pulmapäevast.

Aga pigem küsiks Teie kui proffessionaalse pulmafotograafi käest, mida peaks tegema selleks, et saada "heaks" pulmafotograafiks. Või kust üldse alustama peaks?

Lugupidamisega,
Kristi

Urmas Ääro
Kasutaja Urmas Ääro pilt
Võrgust väljas
Liitus: 12 Aprill 2009 - 13:35
Re: Pulmade planeerimine
15 Märts, 2011 - 12:58

Kuidas saada heaks fotograafiks? Kuidas üldse saada heaks ükskõik mis alal? Eks ikka olulisim on leida endas pühendumus. Ala tuleb armastada millega kavatsed tegeleda sest siin ei aita see kui õpid ära mõned nipid-trikid. See on pidev täiustumine ja koos trendidega arenemine. Siis kõigepealt pilk peeglisse.

Pilguheit peeglisseEsmalt tuleb muidugi väga põhjalikult selgeks saada pildistamise põhitõed, pead valdama kaamerat nagu hea pillimees oma pilli. Kui ta muusikat tehes mõtleb sellele millise näpuga vajutada, et selline noot saada, siis seda muusikat teised eriti kuulata ei soovi. Nii on ka fotograafiaga. Küllap on kõigile tuttav see piinav igavus kui mõni fotohuvilisest algaja teile oma pilte püüab näidata. Naudingut ei paku ju mitte see kui keegi on suutnid midagi pildile saada vaid ikka see kui selle pildiga kõnetatakse sind. Ja kui sa leiad selle loo ka huvitava ja põneva olevat.

Et selliseid pilte saada peab usinalt harjutama just nii nagu pillimängugi puhul. Hea kompositsiooniga pildi loomiseks ei piisa mõnede reeglite tundmisest. Tuleb harjutada seni kuni tekkib taju ja pildistades sa enam reeglitele mõtlema ei pea. Rääkimata oma kaamera ja välklampide põhjalikust tundmisest.

Heaks pulmafotograafiks kujunetakse ikka aja jooksul. Pikapeale kujuneb välja "käekiri" mille järgi sind tuntakse. Tekib ka turul usaldus jne.

Aga kuidas siis ikkagi alustada.

Võib alustada nii, et kui oled soetanud kobedama kaamera ja nt sõbra või sugulase pulmas pildistanud, kasutad neid oma portfoolios mõnes kataloogis kust kaudu proovid siis veel harjutamiseks kliente leida. Hinnatase peab muidugi madal olema kuna oled ju veel tundmatu. OK, see oli veidi õel vihje aga päris paljud just nii üritavadki. Minu arvates see küll päriselt sihile ei vii ja eks on ka veidi häbematu. Pruudil on ju õigustatult kõrged ootused (muide ka siis kui eelarve madal püütakse hoida). Kuid praktika on sellegipoolest väga oluline.

Esmalt pead siiski piisavalt õppima. Pead põhjalikult selgeks saama oma kaamera kasutamise. Loomulikult räägin ma peegelkaamerast. muudega pole pulmas midagi teha (kui sa just külaline ei ole). Pead aru saama kuidas mõjutab pilti üks või teine avaväärtus või säriaja pikkus. Kuidas mõjutab ruumi su pildil erinev fookuskaugus. Kompositsioonist ei pääse kuidagi üle ega ümber. Pead õppima valgust nägema ja kasutama. Vajadusel ka looma. Väga kasuks tulevad kursused, nt Eestifoto omad kus ma ka ise loeguid annan. Aegajalt teen ka päris pulmafotograafia kursuse (nt Nikoni juures). Siis võiks üritada  end mõne tugevama fotograafi assistendiks smuugeldada. Ehkki ega see ka lihtne ei ole. Kes ikka tahab niiväga omale konkurenti kasvatada ju.

Olen oma blogis urmasaaro.com algajale pulma pildistamisest ka üsna põhjaliku loo kirjutanud.

Kindlasti vajad ka korralikku fototehnikat. Lihtsalt nö consumer klassi peegelkaamera jääb nadiks. Kaamerakere hind ei saa olla odavam kui 1500€ ja objektiivid peavad olema valgusjõulised, muidu  jääb ennekõike reaktsioonikiirust väheseks ja põnevad hetked kättesaamatuks.

Nagu näed on eeldusi palju kuid ei midagi ületamatut. Kõiki tänaseid nö tipptegijaid aga iseloomustab kindlasti suur pühendumine ja armastus selle ala vastu. See ongi kõige olulisem.

crizzy19882
Kasutaja crizzy19882 pilt
Võrgust väljas
Liitus: 20 Mai 2010 - 01:32
Re: Pulmade planeerimine
15 Märts, 2011 - 15:52

Suured tänud Teie kommentaari eest!
Fotohuvi juba aastaid olnud, kuid just hiljuti sai soetatud esimene peegelkaamera. Nüüd vaiskelt olen hakkand uurima ka koolitusi algajatele. Siiamaani kahjuks üksgi kuupäev ei klapi.
Ehk oskate öelda, kas tavaliselt sügise poole ka mingeid fotokoolitusi tehakse?

Lugupidamisega,
Kristi

Urmas Ääro
Kasutaja Urmas Ääro pilt
Võrgust väljas
Liitus: 12 Aprill 2009 - 13:35
Re: Pulmade planeerimine
15 Märts, 2011 - 17:49

Ikka on. Eks selline klassis õppimine ikka jälle sügisel just hoogu saabki.

crizzy19882
Kasutaja crizzy19882 pilt
Võrgust väljas
Liitus: 20 Mai 2010 - 01:32
Re: Pulmade planeerimine
15 Märts, 2011 - 18:04

Tänud, uurin asja veel lähemalt!

Sass Nixon
Võrgust väljas
Liitus: 8 Veebr 2008 - 11:42
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 13:16

Urmase jutule kommentaar allpool:)!

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 14:04

Tervitus-

Mul on kahtlane tunne, et esmane põhjus,miks Eestis agentuuridega on nii nagu on, on sellepärast, et nad ei võta vastutust. Ma olen ka ise olnud ju agentuuride poolt tehtud pulmades, kuid ma pole siiamaan eriti aru saanud, et mida nad seal koha peal teevad ?

Enamuse vastutusest võtab konkreetse valdkonna tegija, tegijad on ka 100% pulmade lõpuni kohal, agentuuri esindajad ei ole (mitte alati, aga ikkagi).

Teine postulaat, miks peaks agentuuri kasutama, on aja kokkuhoid ning kolmas, raha kokkuhoid. Samas on Eesti nii pisikene ja ning tegijad suhteliselt kiiresti leitavad (kasvõi pulmad.ee ?, kas pole nii).

Raha kokkuhoid aga on kahe otsaga - agentuur ei saa pakkuda odavaid tegijaid (minu jaoks võrdub odav alati kehvaga, selgituseks juurde, et kallis ei võrdu minu jaoks alati heaga ning odav tähendab minu silmis hinda umbes 150 € juures), sest nende maine ju saaks löögi. Kui aga pakub, siis ei saa ka vastutusest rääkidagi, sest noorpaar võiks esitada iga tegija kohta kahjuavalduse, et nad siis kas ei maksa või et palun maksa trahvi :D ning agentuur kohe kindlasti ei kirjuta vastutuse punkti lepingusse.

Ja kolmas on ka see, et Eesti turg on väike - ainult 5000 noorpaari aastas, kelles ainult umbes 5% on sellise eelarvega, et agentuuri teenus mahub sinna sisse (ehk siis ainult 50 paari).

Ülejäänutega tuleks tegelikult tegeleda nõustamise vormis, kuid siin ma arvan on Pulmad.ee turu ära võtnud.

Jutt jutuks, ootakse hea meelega ka mõne agentuuri esindaja arvamust siin (Tiia TT Agentuurist või Jana Annilillest). Meie võime ju arvata ning turuuuringut lugeda, aga nemad kindlasti teavad täpsemini.

Muuseas, ma olen Urmasega enamasti nõus va selle visiooni koha pealt. Ta ütleb küll õigest, et tugev visioon agentuuri poolt võib olla hoopis negatiivne, aga kui selle tugeva visiooniga kaasneb ka julgus öelda viisakalt, mis on näiteks pruudi visioonis valesti (pole päris õige sõna, aga kasutame seda parema puudumisel), siis olen mina kohe 100% agentuuri poolt - enamasti näen ma ainult noorpaarile kaasanoogutamist...Ja olles mõnel sellisel kokkusaamisel olnud, siis olen ma ka mitu korda öelnud, et ma ei saa seda pulma teha, kui kõikide asjade vastuseks on "Küll me hakkama saame"...

Tervitades,

Virgo

Urmas Ääro
Kasutaja Urmas Ääro pilt
Võrgust väljas
Liitus: 12 Aprill 2009 - 13:35
Re: Pulmade planeerimine
10 Märts, 2011 - 16:45

Äkki me vaatame agentuuri üldse vale kandi pealt, agentuurid ise ka.

Tekkib inimene kes tahaks hakata pulma korraldamisega tegelema. Lootuses, et pruutpaarid tema töö eest tasuvad. Pruudid aga nagu näha ei taha seda teha. Ehk siis agentuur tahaks esindada noorpaari.

Võibolla oleks elujõulisem hoopis selline lähenemine kus agentuur (nagu ju muusikutel nt) esindab teatud rühma tegijaid - pulmaisad, fotograafid, pillimehed jne. Ja teenib osa nende honorarist. Seega siis põhirõhk müügil. Müük siis nö kaunis vormis.

Võiks ehk isegi mõelda tugeva ja kvaliteetse müügiteenuse ostmisest, või mine tea...