Pulmad.ee, sotsiaalmeedia, ettevõtted, internet ja raha, mis vedeleb maas... - Planeerimine

Sisestas Virgo Jaani,
Blogide kategooria: 

See kuu kustutasin 4 klienti kataloogist - põhjuseks, et Pulmad.ee kaudu ei tulnud neile kliente. Mõtlesin, et pagan mis valesti. Noorpaarid vaatavad väga jõudsasti kataloogi kirjeid, iga päev on vähemalt 3-4 vaatamist. Miks nad siis ei telli kuidagi ? Vaatasin ka klientide statistikat - Pulmad.ee on vähemalt igalpool nende juures kolmanda linkijana peale Googlet (ja/või Facebooki ning neti.ee-d).

Milles küsimus siis ?
 
Mina ei oska küll muud siin arvata, kui et kallid ettevõtjad saage sellest aru, et kui Pulmad.ee teile kliendid ukseavale saadab, siis klientide tuppa kutsumine tuppa ei õnnestu ilma teie enda poolse abita. Teie peate seda tegema ! Tahate teada kuidas ? Ma vaatasin teie veebilehti (seda nüüd üldistavalt)  ja oskan juba praegu öelda 8 põhjust, miks teid ei tellita ja sinna kõrval 8 põhjust, mida teha, et teid tellitaks.
 
Ma toon teile näiteid ja ka nõuandeid - uskuge need toimivad, 100% toimivad, aga te peate seda ise tegema, mitte keegi teine. Ainult ise. Pulmad.ee annab võimaluse seda teha.
 
Esiteks, kui klient jõuab teie lehele, kus on 2010 aasta hinnakirja koos kirjaga, et aastavahetusel see muutub, siis nad edasi teid ei vaata, vaid lahkuvad (kõik 5000 potensiaalset noorpaari). Hea on, et seal see hinnakiri on, aga ainult sellest ei piisa. Hinnakiri peab muutuma, kui on lubatud et see muutub. Ja kui hinnakiri ei muutu tihti, siis võtke seal ära tekst, mis seob selle mingi konkreetse aastaga. Ja kuna hinnad on muutunud ka kroonidest eurodeks, siis tehke oma leht korda.
 
Samuti, kui teil puudub võimalus otse teie lehelt midagi tellida, eriti kui see on seotud emotioonide ajel tehtava ostuga, siis ei saa ka Pulmad.ee midagi teha. Sinna alla käivad näiteks kutsed, kommid, pisinapsud, igasugused pulmakaardid jne jne.
 
Kolmandaks - palun hoidke oma postkastid tühjad. Kui meilid tulevad mulle tagasi kirjaga "Over Quota" ehk siis postkast täis, miks te arvate, et noorpaaride kirjad mingi imega teieni jõuavad. Pulmad.ee võib kõigile kataloogi klientidele teha meilboksi, mis ei saa täis vaid seal on piisavalt ruumi (või võtke kasutusel tasuta gmail, palun).
 
Sotsiaalmeedia jõud ja võlu on selles, et te kirjutate ja blogite ning annate nõu. Kui te seda teha ei taha, siis te olete juba kaotanud. Ärge uskuge mind, vaid uskuge siis parem seda, et te ei saagi tellimusi. Ja jäätegi mõtlema, et Pulmad.ee kaudu ei tulnud kliente. Mina võin ausalt öelda, et paljud Pulmad.ee kliendid on sellest aru saanud ja blogivad päris kõvasti ning see aitab.
 
Viiendaks - palun ajakohastage oma veebilehed või vähemalt looge need. Siiamaani on Eestis ettevõtteid, kellel need puuduvad. Puuduvad... Inimesed otsivad praegu juba enamuse informatsiooni internetist ja telefoni poole haaravad alles hiljem. Kuidas teid siis leida, kui teid ei ole olemas - täpselt nii, teid ei ole olemas. Turuuuringust, tuleb juba 3 korda ühe suurema probleemina välja see, et ettevõtted võiksid ennast rohkme reklaamida. Alustagem siis vähemalt veebist ?

Kuuendaks - kirjadele tuleb vastata 48 tunni jooksul, samuti peate alati kontrollima ka oma nn "spämmboksi". Ka sinna läheb palju vajalikku meili.
 
Seitsmendaks - tulemus saadakse aastatega, mitte päevadega. Üks klient palun ennast kataloogist kustutada peale 7 päeva, sest ei tulnud piisavalt "hitte". Ou kammoon...Isegi facebook ei suuda 7 päevaga midagi genereerida.
 
Kaheksandaks - tasuta ei saa siin maailmas midagi. Ja tasuta ei tähenda seda, et peate maksma raha, vaid ka seda, et peate sisse panema oma aega ja jõudu. See on aegajalt kallim kui kolmandale osapoolele makstav raha.
 
Kõik - kui tahate abi, küsige minult ja ma saan teid aidata. Nii nõuga kui jõuga. Andke teada, kui tellimusi ei tule ning vaatame üle miks ei tule.
 
Tervitades,
 
Virgo
Pulmad.ee
Triplex
Kasutaja Triplex pilt
Võrgust väljas
Liitus: 4 Sept 2009 - 08:42
Sinu kiri pani peas mõtted liikuma :)
6 August, 2010 - 21:44

Väga õige jutt, Virgo!

Selleks, et pakutavaid teenuseid/tooteid märgataks - tuleb tööd teha.
Kõik kaheksa nõuannet on elementaarsed.
Lisaks tuleb klientidega suhelda, suhelda ja veel kord suhelda. Nii e-posti teel kui telefonitsi kui ka kohvitassi kõrval.
Ja ka peale teenuse/toote müüki tuleb suhelda - n.n. järelmüük.
See kõik on väga pikaajaline protsess, mis võtab aastaid aga annab samas kindlaid tulemusi.

Olge lahked ja aidake Teie poole pöördujaid tema hingehädas ja Teie mõlema enesetunne paraneb märgatavalt :)
Ja kui see tegevus Teile ka sisse toob, siis mida enamat enam tahta :)

Kaunist suveaja jätku soovides,

Herki

Herki Heil

Virgo Jaani
Kasutaja Virgo Jaani pilt
Võrgust väljas
Liitus: 10 Aug 2006 - 16:48
Sinu kiri pani peas mõtted liikuma :) - mõned ideed veel lisaks
7 August, 2010 - 01:44

Selge see - neid firmasid, kes ootavad, et keegi neile kliendi ette lükkaks on palju Vähemaks neid ka paraku ei jää, sest alati tekib juurde, kui mõned sajad ära kaovad.

Mul on tegelikult ka ettepanek noorpaaridele hakata Pulmad.ee-s või Facebookis avalikult ütlema firmade nimesid, kelle postkast näiteks kogu aeg täis on ? Üks kord on lubatud, kuid kui see on nii iga jumala kord kui meili saadad siis ei ole ju see normaalne ? Näiteks kui meil tuleb juba 3 korda tagasi märkeda, et postkast täis, siis on vist aeg öelda ?

Tervitades,

Virgo

__________________________________
Ma teen seda tõepoolest heast meelest...
www.pulmad.ee
www.pulmaisa.ee
www.svadba.ee
www.weddings.ee
www.twitter.com/pulmad

Nysserius
Kasutaja Nysserius pilt
Võrgust väljas
Liitus: 29 Sept 2009 - 20:20
Re: Pulmad.ee, sotsiaalmeedia, ettevõtted, internet ja raha, ...
8 August, 2010 - 11:46

Esimese punkti kohta. Eksisteerib firmasid, kellel polegi hinnakirja väljas, mis mulle ei meeldi, midagi otsides jätan nad esialgu sõelalt välja. Miks ma pean neile helistades aega hakkama raiskama. Kogemus näitab, et firma, kus pole hinnakirja, pole agar ka meilidele vastama kahjuks. Niiet esimene valik on tõesti firma, kus on korrektne hinnakiri üleval.

Ja tõesti, firmad, kel kodulehekülge polegi, kaotavad kõvasti kliente. Internet on esmane otsinguallikas ning tuleb ära tabada, kuidas ennast seal reklaamida (korralik kodulehekülg, reklaamid pulmad.ee-s, Facebooki kommuunid jne, võimalusi on). Normaalne meilbox ja kiire e-kirjadele vastamine on elementaarne. Kellel see kõik käib üle jõu, saab abijõudu palgata.

Sellised olid siis ühe pruudi mõtted, mis seda blogi lugedes tekkisid.

Cat
Re: Pulmad.ee, sotsiaalmeedia, ettevõtted, internet...
12 August, 2010 - 10:19

No näiteks selgus salongi Pärl kodulehel olevad pildid pulmakleitidest on sinna „kunagi ammu“ (ilmselt siis lihtsalt naljapärast) pandud, aga õnneks on neil sellest ja elementaarse viisakuseta klienditeenindajatest hoolimata „tuhandeid ja tuhandeid“ kliente, et disaineri (ehk siis väidetavalt inimese juurde, kes oskaks vastata mõnedele elementaarsetele küsimustele) juurde saab aja ainult siis kui seda „väga“ tahta. Mina väga ei tahtnud.

Viktoria82
Võrgust väljas
Liitus: 7 Aprill 2010 - 13:17
Kirjadele vastamine
20 August, 2010 - 12:16

Väga asja kohane on kirjadele vastamine. Kui otsisin enda pulma fotograafi leidsime netist tõesti sellise kes sobis nii oma piltide kui hinna poolest valikust jäi ta välja kuna kirjutas vastu alles kaks või kolm nädalat hiljem. Selleks ajaks aga oli minul juba ammu uus leitud.

Viktoria

atalmar
Kasutaja atalmar pilt
Võrgust väljas
Liitus: 5 Mai 2009 - 22:20
Re: Pulmad.ee, sotsiaalmeedia, ettevõtted,
27 August, 2010 - 10:53

Otsin juba tükk aega ka meie pulmade tegijaid ja tean täpselt, millest siin jutt on. Uskumatu, kuidas saavad ettevõtted endale sellist käitumist lubada.

Hea näide on üks suur turismitalu Jõgevamaal, millest olin väga huvitatud pulmakohana. Saatsin neile kirja, kus küsisin täiendavat infot ja kas kuupäev on vaba. Kuu aja jooksul vastust ei saanud. Saatsin uue kirja ja natukese aja pärast veel ka kolmanda. Seejuures mitmele erinevale aadressile nende kodulehelt. Lõpuks helistasin ja administraator, kes ei teadnud asjast muidugi midagi, lubas paluda perenaisel mulle vastu kirjutada. Aga siiani ei kippu ega kõppu. Põhimõtteliselt ei ole võimalik inimesi kätte saada!

Ka paljud teised tegijad on käitunud täpselt samamoodi. Kas tõesti on e-meilindus Eestis veel nii võõras asi, et seda kasutada ei osata?

Ja muidugi klientidesse suhtumisest ma üldse ei räägi. Kui mina oma tööd tehes ainult toriseks ja milleski vastu tulla ei tahaks, leitaks minu asemele varsti keegi, kes oskab inimestega paremini suhelda. Ju siis läheb ikkagi nii hästi, et ei olegi kliente vaja.

Kuri-muri :)

pisipulm
Võrgust väljas
Liitus: 28 Nov 2011 - 09:33
Re: Pulmad.ee, sotsiaalmeedia, ettevõtted, internet ja raha, ...
17 Jaanuar, 2012 - 18:55

See on väga hea jutt.
1. Nimelt isegi vaatan kodulehti ja kui sealt ikka midagi üles ei leia, kuna leht nii keeruline, siis sinna enam tagasi ei lähe.
2. hinnakiri. See annab ikka väga palju juurde.
3. Meilidele vastamine. Sai samuti siin siis kirju saadetus, et mis hinnad ja kas peokoht vaba ja vastus tuli ainult ühelt kohalt ja juba paari tunni möödudes. See saigi siis välja valitud. Teised kirjad tulid siis 2-3 päeva hiljem või nädala. Iga järgnev kiri sai vastuse hiljem ja ühele ootasin juba 1,5kuud ja ikka midagi, kui lõpuks tuli kiri, et kas soovite meie majutust? No mida ma teen 1,5k hiljem tulnud kirjaga? Ammu oli vaja juba koht otsida.
4. Meilide sisu. Kui ikka kirjutataks nö ülbe tooniga, siis see minu arust peletas eemale.
5. Enda ülistamine igas suhtluses. Kas siis kokku saades, kõnedes või meilides. Kui ikka inimene aina räägib, kui hea ta ikka on, siis see ausalt öeldes viskab üle ja ei taha enam tegemist teha.
6. Vana info. Mida teha infoga, mis on rohkem, kui aasta vana? Kodulehti tuleb uuendada. Kui seal on pilt, et selline toode müügil ja kui küsid, konkreetse toote kohta, siis vastus, et oi-aga meil ei müüda seda toodet juba ammu? Miks siis see kodulehel on?

Hetkel rohkem meelde ei tule aga kindlasti on neid veel.