Kogemused, soovitused värskelt abiellunult - Tegijad

Sisestas iiv,
Blogide kategooria:

Aasta ja mõni kuu tagasi tekkis plaan pulmad teha. Tegelikult eks see rohkem minu kui pruudi initsiatiiv oli, mis seal salata:) Pulmadest oli meil juba ka varem juttu olnud ning seetõttu ei olnud mingit romantilist käe palumist ja kihlumislugu. Õnneks oli meil mõlemal pulmadest ühene arusaam – kui pulmad üldse teha, siis ikka suurelt. Sellele otsusele järgnesid pikad õhtud pulmad.ee foorumeid lugedes. Olen küll ise laisk kirjutaja ja blogija kuid olen siiralt tänulik neile, kes foorumistes asjalikku nõu ja infot jagasid.
Meie pulmapäev oli imeline, lihtsalt võrratu, kuid kindlasti huvitab selle foorumi külastajaid pigem korralduslik pool. Loodan et minu kirja pandud pulmakorralduse etappidest ja mõningatest soovitustest on mõnele siinsele foorumlasele abi.

ESIMENE ETAPP oli külaliste suurusjärgu määratlemine. Sealjuures pidasime oluliseks et kõik sõbrad oma kaaslastega kutsutud oleksid. Kuna suguvõsad on suured, siis sugulaste poolelt sai nimekirja märgitud just need, kellega ka regulaarselt suhtleme. Ümmarguseks numbriks sai 100(+/-10).

TEINE ETAPP oli kohaotsing. Lähteandmeteks olid siis suur peosaal ning majutusvõimalus ca 90-le inimesele. Eestimaa suveilma arvestades telgipeo ja majutuse telkides välistasime.(Varasemalt kogemus ühe telgipulmaga, mida meenutades on esimene reaktsioon – külm oli!) Enda ja sugulaste elukohast lähtuvalt sai piirkonnaks määratletud Harjumaa ning Lääne-Virumaa. Esimene kohavalik oli Sagadi mõis. Sai saadetud hinnapäring ning kuna pakkumine sobis siis olin üsna veendunud, et seal saab meie pulm ka peetud. Kui aga augustis puhkuse ajal kohal käisime, siis oli pettumus suur. Peosaal oli 100-le inimesele ilmselgelt väike. Kuna tahtsime pika lauaga pulma siis need ei oleks kuskile ära mahtunud ja kui kuidagi ka oleks mahutanud, siis tantsuruumi poleks üldse jäänud. Ka oli miinuseks nõue, et kell 01.00. peab pidu mõisas läbi olema. ( Jätkata oleks saanud külalisemajas või restoranis.). Edasine kohaotsing oli üsna närvesööv. Peosaale (Harjumaal, Lääne-Virumaal) leiab 100-le aga et ka sama arv inimesi ära majutada... Hotelli ei tahtnud ja hinnaklass oleks üle jõu käinud. Netis surfates jäid silma kaks kohta – Valkla rand ja Musta Täku Tall Jänedal.
Esmalt käisime vaatamas Valkla ranna kompleksi - saal suhteliselt suur ja majutada oleks saanud kämpingutes. Kui aga olime ära näinud Jäneda Musta Täku Talli ning imelusa mõisapargi, oli meie otsus tehtud. Olles saanud kiire ülevaate hinnaklassist, broneerisime samal päeval kuupäeva. Vaatasime ka üle toad, mis olid külalistemaja kohta väga viisakad. Toit ja alkohol tuli tellida neilt.

KOLMAS ETAPP – pulmaisa valik. Kuidas ja mille järgi sa valid? Foorumites kiidetakse kümneid ja kümneid pulmaisasid. Mingil moel kerkisid teistest esile Tõnis Milling ja Martin Liivet. Päringud sai saadetud mõlemale. Esimesena kohtusime MARTIN LIIVETIGA ning tuleb tunnistada, et esimestel minutitel sai juba otsus vastu võetud – tema SEE ongi :) Tagantjärgi mõeldes oli see valik ainuõige. Nii meie kui pulmakülalised olid ülirahul.

NELJAS ETAPP – fotograafi valik. nö. Tegijate valikust osutus see kõige raskemaks. Minu algne soov oli Kristiina Männik, kuna tema oli pildistanud ühe tuttava pulma ja pildid olid võrratud. Kahjuks oli ta juba 8 kuud enne kinni. Seejärel külastasin kümnete fotograafide kodulehti, lugesin teiste soovitusi ja saatsin välja kümneid hinnapäringuid. Esimesena ja ainsana! vastas URMAS ÄÄRO. Leppisime kohe kokku ka kohtumise ning nii see järgmine tähtis otsus sündiski. Täiesti uskumatu kuidas ma ikkagi suutsin nende sadade nimede seas just TEMA- tõelise pärli välja valida. Pulmapeo õhtul näidatud slaidishow pani kõik heldima ja nii mõnelegi tõi pisara
silma.

VIIES ETAPP – bändi valik. Foorumites kiidetud Plingers oli samuti ca 8 kuud enne juba kinni. Mingil hetkel meenus, et aastaid tagasi suvepäevadelt oli hea mulje jätnud XXL. Võtsin nendega ühendust ning broneerisin kuupäeva. Ja nagu juba arvata võite – ei kahetsenud kordagi sedagi valikut :)

Järgnesid:
*Kleidi valik. Kleidi saaga osutus üsna pikaks. Olin algul veendunud, et rendin kleidi. Mis ma selle kleidiga ikka peale pulmi teen? Pärast salongide külastust aga muutsin meelt. Ei leidnud ühtegi rendikleiti mida oleks tahtnud selga proovida. Anna-Bellas esimest kleiti proovides tekkis aga kohe tunne – see see ongi. Pigem tagasihoidlikum, õhuline ja romantiline, pärlitega kaunistatud. Proovisin siiski ka teisi kleite, kuid ükski ei tundunud seljas nii kaunis. Kuna aga teistesse salongidesse pidi kevade poole tulema uus kollektsioon, otsustasin selle ostuga oodata. Kevadepoole tegin teise ringi, kuid ei leidnud midagi erilist. Järgmisel nädalavahetusel läksin Anna-Bellasse kleiti ostma. Mis aga selgus – kleiti polnudki enam. Nii tuli kleit veel tellida ja ca 1,5 kuud oodata. Oleks nädal-paar hiljem läinud, poleks kleit õigeks ajaks kohale jõudnudki. Nii et ei tasu väga pikalt ka oodata selle tähtsa ostuga. Kleit telliti aga minu mõõtude järgi ja sobis mulle valatult. Kleidil käisin järgi kokku neli korda :) Esimesel korral unustasin kingad maha, teisel korral läksin järgi koos kingadega ( kleit oli õnneks ideaalse pikkusega ega vajanud ümbertegemist) aga kleit oli triikimata. Lubati ära triikida, kuid taas järgi minnes oli ikka triikimata:) Lõppkokkuvõttes tuli aga ikka kodus kleit üle triikida kuna kott milles kleiti transportisin oli liiga väike, nii et selle ajaga läks ikka kleit kortsu.
Kommentaariks Tallinna salongidele – nii Anna-Bellas, Pärlis kui Tigasmos oli teenindus meeldiv. Esimesel korral Tigasmot külastades sattusin ühe pahura teenindaja juurde (mõtlesin veel, et kuidas ta aasta tegija tiitli sai), kuid järgmised korrad korvas teine teenindaja selle ebameeldiva kogemuse. Ka peigmehe smoking ja kõik ehted, loor, sai Tigasmost muretsetud. Lisaksin veel niipalju, et pulmapäeva hommikul suutis peig ühe autosõiduga oma pintsku kortsu istuda ning olen väga tänulik Tigasmo teenindajale, kes abivalmilt aitas peigmehe pintsaku ära triikida. ( Koju poleks enam triikima jõudnud).
*juuksuri, jumestaja valik. Kuna oma juuksurit ei ole välja kujunenud, siis valisin siinsetest foorumitest paar kiidetud paika välja ning tegin nö eelluuret. Juba esimene koht jättis sümpaatse mulje ning tegin juba jaanuaris sealse juuksuriga vastava kokkuleppe. Proovisoengus käisin kolm päeva enne. Mainiksin siinjuures, et kui juuksuri vastu usaldus on, siis kuu-kaks Eenne pulma on vara proovisoengut teha. Ka juuksur ütles, et pärast ei mäletagi enam millisele pruudile millist soengut proovisid.
*avalduste sisse andmine. Tasub minna varem kohale, et soovitud aega saada ja avaldused juba kodus ette ära täita – nii ei kaota avalduste täitmisega oma kohta järjekorras. Meie pulm ei olnud maagilised kuupäeval aga kella seitsme paiku hommikul oli Tallinn Õnnepalee järjekorras juba 4-5 paari.
*kutsed. Olin saanud indu siinsetest foorumitest ja otsustanud ka ise kutsed teha. Aeg aga möödus kiiresti ja eelmise aasta detsembris avastasin, et välismaale on vaja kutsed ära saata, et külalised teaksid lennud ära broneerida. Seetõttu sai üksikud kutsed ära tellitud. Kuna oli jõulude aeg ja kõigil kaarditegijatel kiire, olen ülitänulik, et minu kutsed ikkagi suhteliselt kiiresti ette võeti. Lõpptulemusega ma aga lõpuni rahule ei jäänud nii et suurema arvu kutsete jaoks hakkasin uusi ideid ja teostusvõimalusi otsima. Oma neli-viis korda sai käidud Zelluloosis Tatari tänaval ( kutsete isetegijatele – soovitan!) pabereid valimas ja nii umbes kolm erinevat kutsevariantigi sai valmis meisterdatud. Järgmisel päeval aga kutsetele kriitilist pilku heites otsustasin kutsed ikkagi tellida. Käisin läbi Anni-Lillest – tõeliselt suur valik. Sealt sain aga taas inspiratsiooni ja enesekindlsut – ma saaks sellistega hakkama :) Taas Zelluloosi ja taas uusi proove tegema, kuid lõpuks ikkagi veendusin oma andetuses :) ja hakkasin otsima vastuvõetava hinnaklassiga valmiskutseid. Oma kutsed leidsin palju kiidetud Gift Line'st. Ja tõesti – kohale saabunud kutsed olid kordi ilusamad kui nad pildi peal olid paistnud. Sealt tellisin ka samas stiilis pulmaküünla, millest saan samuti vaid ülivõrdes rääkida.
*pulmaauto valik. Selle koha pealt ütles oma lõpliku sõna peigmees ja nii sai meie pulmaautoks Limuluxi Excalibur. Pulmaauto ei olnud tegelikult algselt üldse eelarvesse planeeritud. Arvasin, et mõne sõbra kaunistatud auto ajab asja ära, kuid ajajooksul muutsin meelt. Millal ma siis veel limuga sõidan kui mitte oma pulmapäeval :)
*pulmalehe ja pulmalauliku koostamisel kasutasin pulmaisa materjale mida sai siis oma soovijärgi muudetud, üht-teist lisatud ning osa ära võetud. Lõpptulemusega jäin ise väga rahule. Infoks veel – kujundasin pulmalehe A3 formaadis ja värvilise. Minu suureks üllatuseks kujunes selle välja printimine ülikalliks ( 4 eksemplari 800! krooni). Täiesti ootamatu ja planeerimata kulu.
pulmaviinasiltide jaoks sai otsitud netist vahvaid pilte ning koostatud ka nö kasutusjuhend tagumisele sildile.
Kuna olin veendunud kohakaartide vajalikkuses siis algselt oli plaan ka need Giftlinest tellida, kuid kulude kokkuhoiu mõttes vorpisin need ikkagi ise valmis. Suurim peavalu oli inimeste lauda paigutamine. Teed ühe plaani ära, siis keegi teatab, et ikka ei saa tulla ja hakkad otsast peale sättima. Põhimõtteliselt sai lõplik plaan paika alles pulmapäeva hommikul, mille ma siis veel telefoniteel juuksuritoolist teenindajatele ette dikteerisin :)
*ilutulestiku korraldamise loa taotlus. Taotlus tuleb esitada kohalikule omavalitsusele ja menetlus võtab teatud aja. Samas meile luba erinevatel põhjustel ei antudki. (Alternatiivina süütasid head sõbrad ca 150 õueküünalt, mis ma olin pärast jõule soodushinnaga kokku ostnud. Tulemus oli väga armas)
*sõrmused leidsime Mati Kullaärist. Hind soodne, sõrmused imeilusad, väikse mustri ja kiviga ning tellimusaeg oli lühike.
*pruudikimbu tellisin tuttava käest – ArtFlore'st Tatari tänaval. Endal oli väga kindel ettekujutus pruudikimbust olemas ( roosid ja alt pika sabaga) ja tulemus oli fantastiline. Minu ettekujutuseski ei olnud kimp niii ilus :)
*tort sai tellitud Olümpiast. Tellisin isegi ca kaks kuud varem. ( Olen lugenud, et mõned firmad ei võta tellimusi vastu enne 2-3 nädalat. Mulle aga meeldib kui asjad varakult paigas on.) Olümpia müüb eraldi ka tordiviile, nii et saate mõned tükid kasvõi koju kaasa osta ja proovida. Ei pea eraldi proovitorti tellima. Võtsid arvesse ka minu soove tordi kaunistamisel – kasutatud oli meie põhivärve ning detaile. (Kaunistusi oleks võinud ainult oluliselt rohkem olla - sealt tellides täpsustage siis üle)

KOKKUVÕTTES
*pulma eelarve osutus planeeritust 30% kallimaks. Algul oli plaan palju ise teha kuid realsus on see, et ise ei jõua ja ei oska kõike. Pulmapäeval ei tahtnud ka vanemaid ja sõpru lisaülesannetega koormata. Samuti ei olnud ma arvestanud kõikvõimalike pisidetailidega, mis lõpuks üsna korraliku summa moodustasid ( nt. Kasvõi korralikud sukad, maniküür, külalisteraamat, kujuke tordile, pulmalehe trükk, pulmaviinade kleeppaber jne).
Samas tahaksin süstida kõikidele ka positiivsust rahalise külje poolt. Aasta tagasi oli meie nö pulmafondis 0 krooni, kuid kui kindel eesmärk ja siht silme ees siis on ka lihtsam iga kuu teatud summa pulmafondi eraldada.
*Jäin ülirahule nö "tegijatega". Ei olnud ka kordagi kartust, et keegi ei ilmu kohale või ei täida oma ülesandeid korrektselt. Seega tänud veelkord Martin Liivetile, Urmas Äärole ja XXL-ile. Te olite võrratud!
*Peakohta Musta Täku Talli soovitan samuti. Koht ise on imeilus, saal on suur ja omanäoline ning majutushinnad taskukohased. Kui aga kellelgi konkreetne plaan seal pidu korraldada, siis võtke ühendust (eve3 [at] hot.ee) – jagan hea meelega Teile infot, et saaksite oma pidu korraldades minu tähelepanekuid ja soovitusi arvestada. Oli momente, mida ise ei osanud ette näha ega eelnevalt üle küsida, kuna pidasin neid enesestmõistetavaks.
*Pruutidele soovitan ka paindlikust. Ei tasu väga kinni olla konkreetsetes ideedes ja kõiki teisi ideid ja ettepanekuid ignoreerida. (Nagu mina algul :)) Kõrvalseisjal võib palju palju parem idee olla. Samuti ei tasu eelnevalt ka närveerida pisiasjade pärast. Uskuge, pulmapäevast jääb meelde kõik muu, kui see millise kirjutusvahendiga külalisteraamatut täideti või millise noaga torti lõigati :)

Toredat planeerimisaega Teile kõigile ning meeleolukat pulmapäeva!

leeena
Kasutaja leeena pilt
Liitus: 16 Jaan 2008 - 20:23
16 Juuni, 2008 - 19:17

V2ga hea blogi kirjutasid!
Nii kasulik ja hea on lugeda kuidas teised oma pulma planeerisid:)

Mida ei saa üksi, saab koos!
Meie kaunis päev 25.10.2008(:

Meie kaunis päev okt'08

pulgajäätis
Kasutaja pulgajäätis pilt
Liitus: 4 Veebr 2008 - 15:58
16 Juuni, 2008 - 19:23

Väga tore ja põhjalik blogi. Aitäh :)

_____________________________________________________________________________

Minu album: http://www.pulmad.ee/node/8940

luuna2x
Liitus: 30 Dets 2006 - 21:42
16 Juuni, 2008 - 19:29

Väga korralik, informatiivne ja tore kokkuvõte! :)

Üritan ka siin aegajalt mõistust koju tuua ja reaalsusesse jääda ;)

murka
Kasutaja murka pilt
Liitus: 19 Jaan 2007 - 16:08
16 Juuni, 2008 - 20:56

Tõesti väga huvitav blogi, kõik oli ilusti ära kirjutatud ja usun , et paljud leiavad sinu kogemustest inspiratsiooni:D

mirju
Liitus: 14 Märts 2008 - 12:35
17 Juuni, 2008 - 07:44

Väga hästi kirjutatud ja paistab,et kõik läks lausa ülivõrdes.
Palju Õnne!

Kõike ilusat!

leiwoudw
Liitus: 26 Märts 2008 - 07:23
17 Juuni, 2008 - 08:08

Väga huvitav oli Su blogi lugeda. Kindlasti oli see päev teie jaoks eriline! :)

Bride2008
Liitus: 8 Aug 2007 - 15:09
17 Juuni, 2008 - 09:49

Palju, palju õnne:) Väga asjalik ja põhjalik blogi. Kõik asjad olid ilusti ära põhjendatud ja kindlasti on sellest abi paljudele, kes pulmade planeerimisega algstaadiumis.

Printimine kuskil asutuses on jah jube kallis. Tahtsime ka viinasildid ühes ettevõttes printida, endal oli kavand tehtud, ainult vaja ritta seada ja printida. Hinnaks öeldi 10 sildile vist mingi 350 eeku. Ja pulmalehed oleks ka 13 eeku värviline leht tulnud. Niisiis tegime mehega kalkulatsiooni, läksime poodi ja ostsime värviprinteri ja tindi ja nüüd lasengi õhtuti mõnusalt pulmalehti välja:) Kui korraliku exceli programmi saan, siis saan ka pudelisildid välja printida. Ja see paber polegi kallis, 2.50 on leht.

BellaKrissu
Liitus: 20 Märts 2007 - 16:33
18 Juuni, 2008 - 11:49

Tõesti nagu eelnevad postitajad ütlevad- väga asjalik ja mõnus blogi! Hea on ka se, et mainid nimesid ja kontakte (neid viimaseid võiksid veelgi lisada;) ), sest mine tea, äkki ongi kellelgi kasu- kuigi jah, kõik kontaktid on internetist ju ka leitavad :)
Palju õnne!!!

Meist saab ametlikult meie 2. augustil 2008

j2nts
Kasutaja j2nts pilt
Liitus: 6 Jaan 2008 - 02:45
18 Juuni, 2008 - 12:18

Kas neid v2ga kauneid pilte meiega ka jagatakse? :)